Transformarea sistemului educațional din Constanța pentru anul școlar 2025-2026, subiect de dezbatere pentru consilierii municipali
Consiliul local al municipiului Constanța va avea o ședință ordinară joi, 25 septembrie 2025, la ora 14:00, în sala Remus Opreanu a Consiliului Județean Constanța. Pe ordinea de zi se află și proiectul referitor la organizarea rețelei școlare pentru anul școlar 2025-2026.
Consilierii locali vor analiza 47 de proiecte de hotărâre, inclusiv Proiectul de Hotărâre nr. 349/18.09.2025, care vizează modificarea HCL nr. 459/2024 privind aprobarea organizării rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particular din municipiul Constanța pentru anul școlar 2025-2026.
Inițiativa a fost propusă de consilierii locali Nicolae Irinela, Prăzaru Marius-Dragoș, Lascu Nicolae, Danovscki Oleg și Bădolu Alexandru-Sorin și se bazează pe referatul de aprobat nr. 203103/09.09.2025, precum și pe raportul de specialitate al secretarului general al municipiului Constanța, înregistrat sub nr. 212100/18.09.2025. Proiectul se bazează pe prevederile mai multor acte normative recente, printre care:
- Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare;
- Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr. 5197/06.08.2025, referitor la reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat;
- Ordinul MEC nr. 5617/25.08.2025, privind reorganizarea unităților de învățământ din județul Constanța;
- Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă.
De asemenea, consilierii au luat în considerare adresa Inspectoratului Școlar Județean Constanța nr. 5223A/2/05.09.2025, transmisă Primăriei Constanța și înregistrată cu nr. 201927/08.09.2025.
Conform proiectului de hotărâre, Art. I prevede modificarea anexei nr. 1 din HCL nr. 459/2024, conform noii anexe care însoțește documentul. Art. II stipulează că toate celelalte prevederi ale HCL nr. 459/2024 rămân neschimbate. În municipiul Constanța funcționează 59 de unități de învățământ cu personalitate juridică și 52 unități de învățământ arondate.