Ministrul Educației: Analfabetismul funcțional atinge cote alarmante în sistemul educațional românesc
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că sistemul educațional preuniversitar din România se confruntă cu probleme serioase, inclusiv o rată alarmantă a abandonului școlar și un număr mare de elevi care nu dobândesc competențele necesare pentru a face față provocărilor vieții.
„Văd un sistem educaţional preuniversitar care pierde pe parcurs foarte mulţi copii, rata abandonului este foarte mare… Vorbim de sute de mii de copii care nu au ajuns în sistemul educaţional. Văd copii care, deşi au fost prinşi în şcoală, la sfârşitul ciclurilor cheie nu au competenţe suficient de dezvoltate pentru a face faţă vieţii,” a afirmat David.
El a subliniat, de asemenea, existenţa unei rate foarte mari de analfabetism funcțional în rândul elevilor. „Văd o rată foarte mare de analfabetism funcţional. Nu văd un sistem educaţional care să construiască pe aceste atribute pe care le avem, creativitate şi inteligenţă,” a adăugat ministrul.
Daniel David a evidențiat și problemele din zona cercetării, menționând fragmentarea și lipsa competitivității internaționale, precum și dificultățile în atragerea de proiecte și finanțare, dar și în publicarea în reviste de top.