Franța atrage atenția Comisiei Europene asupra fenomenului „Skinnytok” de pe TikTok
Ministrul francez pentru afaceri digitale, Clara Chappaz, a anunțat vineri că a sesizat Comisia Europeană și Autoritatea Națională de Reglementare a Mass-Media (Arcom) cu privire la fenomenul „Skinnytok” de pe rețeaua socială TikTok, care promovează slăbirea extremă.
„Skinnytok, o tendință care promovează slăbirea extremă pe internet. Inacceptabil”, a scris ministrul într-un mesaj pe LinkedIn, subliniind importanța protecției minorilor online. Ea a declarat că nu va permite platformelor să se eschiveze de la responsabilitățile lor.
Arcom a declarat pentru AFP că a început deja să se ocupe de această problemă, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică pe care le poate reprezenta acest fenomen. Autoritatea a menționat că dorește să colecteze informațiile necesare pentru a evalua acest risc în Franța și să afle ce măsuri a implementat TikTok pentru a răspunde la aceste preocupări.
Contactat de AFP, TikTok nu a avut nicio reacție imediată. Pe rețea, cuvântul-cheie „skinny” a fost asociat cu peste 500.000 de postări până vineri la prânz. Aceste videoclipuri, care prezintă în principal femei tinere, conțin sfaturi despre cum să slăbești. TikTok a introdus un mesaj de prevenire, afişat sub forma unui banner deasupra postărilor, care îi direcționează pe utilizatori către o pagină despre tulburările alimentare.
La începutul lunii martie, deputații francezi au aprobat crearea unei comisii care să investigheze efectele psihologice ale TikTok asupra copiilor și adolescenților, având în vedere popularitatea rețelei sociale în rândul tinerilor.