O nouă eră în automobilism: Mercedes revoluționează experiența de condus cu volanul de avion!
Mercedes-Benz a anunțat o nouă direcție complet digitalizată, cunoscută sub numele de steer-by-wire, care elimină necesitatea unei coloane de direcție mecanice, utilizând semnale electrice pentru a controla direcția vehiculului. Această tehnologie revoluționară va fi introdusă în producția de serie în 2026 și va transforma volanul tradițional într-un dispozitiv similar cu manșa avioanelor.
Noul sistem permite o experiență de condus mai confortabilă și mai sigură, reducând efortul necesar din partea șoferului. Volanul are o formă mai plată și ergonomic, oferind mai mult spațiu pentru șofer și o vizibilitate îmbunătățită a instrumentelor de bord. Un aspect notabil este că virajele ample vor necesita doar o rotație de 170 de grade, spre deosebire de cele 360 de grade necesare cu volanele tradiționale.
Tehnologia a fost deja implementată de Tesla pe modelul Cybertruck, fiind apreciată de utilizatori pentru ușurința de utilizare. Mercedes-Benz subliniază că sistemul steer-by-wire va oferi feedback suficient șoferilor, chiar și în absența coloanei de direcție, rezultatele testelor desfășurate pe peste un milion de kilometri demonstrând acest lucru.
Markus Schäfer, Chief Technology Officer al Mercedes-Benz Group AG, a afirmat: „Steer-by-wire este un alt pas mare către mobilitatea de mâine și suntem mândri că vom lansa un astfel de sistem în 2026. Tehnologia permite o experiență unică pentru clienți, care depășește cu mult direcția singură.” Acesta a adăugat că, în combinație cu conducerea automatizată condiționat SAE Nivel 3, va oferi o experiență de divertisment captivantă pentru utilizatori.
Setările direcției digitale vor putea fi personalizate de fiecare producător, optimizându-se în timpul utilizării în funcție de diverse situații. De asemenea, Mercedes-Benz a dezvoltat o arhitectură de sistem redundantă care asigură capacitatea de direcție chiar și în caz de defecțiune completă. Acest sistem include senzori de înaltă precizie și unități de control de înaltă performanță, garantând astfel funcționarea în siguranță a vehiculului.
Mercedes are o istorie lungă în inovația direcției automobilelor, începând cu prima manivelă de direcție din 1886, care a înlocuit frâiele căruțelor. A introdus primul volan în 1894 și a lansat prima servodirecție pe modelul 300 (W 189) în 1958. Servodirecția electrică a fost implementată în anii 1990, iar din 2020, compania a introdus direcția pe puntea spate.