Un român din șapte intenționează să investească peste 5.000 de lei de Black Friday 2025
Unul din șapte români a planificat cheltuirea a peste 5.000 de lei pentru Black Friday 2025, ceea ce reprezintă o creștere de 60% față de acum doi ani. Electrocasnicele mici, hainele, televizoarele și telefoanele sunt cele mai căutate produse. Black Friday rămâne unul dintre cele mai cunoscute evenimente de shopping din România, având o notorietate de peste 90%, conform unui studiu realizat de Kantar România.
Interesul se menține
Chiar dacă presiunile economice persistă, interesul pentru Black Friday se menține la cote importante. Aproximativ 30% dintre respondenți au declarat că au o încredere mare și foarte mare în acest eveniment. Segmentul de vârstă 18-24 de ani, reprezentând generația Z, manifestă cel mai înalt nivel de încredere, cu o cotă de 50,4%. Această perioadă continuă să fie un moment-cheie al anului pentru achiziții importante pentru mulți români.
Bugetele de cheltuieli
Unul din trei potențiali cumpărători de Black Friday intenționează să cheltuie mai mult de 3.000 de lei. De asemenea, un respondent din șapte plănuiește să aloce peste 5.000 de lei, numărul acestora fiind în creștere cu 60,4% față de 2023. Bărbații care au planificat un buget de peste 5.000 de lei sunt de aproape trei ori mai numeroși decât femeile care au aceleași intenții.
Categoriile de produse preferate
În ceea ce privește categoriile de produse vizate la ediția din 2025 de Black Friday, pe primul loc se află electrocasnicele mici (39,2%), interesul fiind cel mai ridicat în rândul femeilor, aproape jumătate dintre acestea avându-le pe lista de cumpărături. Televizoarele ocupă locul doi în preferințe (29,5%), urmate de haine (28%), telefoane mobile (23%), mașini de spălat (17,1%), frigidere (16,1%) și încălțăminte (13,5%). De asemenea, categoria cosmeticelor se regăsește în top 10, având un interes special din partea tinerilor (18-24 de ani) cu 18%, a femeilor și a locuitorilor din București cu 14% în ambele cazuri.
Metodologia studiului
Studiul a fost realizat în perioada 15-21 octombrie 2025, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2.002 respondenți cu vârste între 18 și 65 de ani, interviurile fiind efectuate prin metoda CATI. Marja de eroare maximă admisă la nivel total este de 2,2%, pentru un nivel de încredere de 95%.

