Alternativa Techirghiol: CNAIR aduce lămuriri despre viitorul proiectului
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că procesul de evaluare a ofertelor pentru construirea Alternativei Techirghiol se va încheia până la finalul anului 2025. Licitația pentru atribuirea contractului a fost lansată în vara anului trecut, dar până în prezent, CNAIR nu a reușit să desemneze câștigătorul, în ciuda faptului că au fost depuse unsprezece oferte.
Contractul ar fi trebuit să fie atribuit în primăvara acestui an, conform declarațiilor fostului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Totuși, evaluarea ofertelor nu a fost finalizată. CNAIR a precizat: „Procesul de evaluare se desfășoară în conformitate cu prevederile legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice, urmând ca deciziile de desemnare a câștigătorului proiectului de construcție a Alternativei Techirghiol să fie aduse la cunoștința opiniei publice în mod transparent și echidistant, prin intermediul SEAP.” Finalizarea procedurii de evaluare a ofertelor este programată să aibă loc până la 3 noiembrie 2025, iar ofertele sunt valabile până pe 29 decembrie 2025.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027. Alternativa Techirghiol va porni din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanța) și se va extinde până în zona localității 23 August. Noul drum de mare viteză, construit la profil de autostradă, va permite evitarea traversării localităților Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August.
Pe traseu vor fi construite mai multe structuri, inclusiv: un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră (330 m), un pod peste DJ 391 și Valea Cârlighioi (253,2 m), un pod pe DN 38 (253,9 m), noduri rutiere între Alternativa Techirghiol și DN 39A, noduri rutiere cu DN 38, noduri rutiere în zona localității 23 August, precum și patru spații de servicii și două parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum opt stații de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice.
Ofertele depuse provin de la o varietate de firme din România, Ucraina, Turcia, Italia și Bulgaria, incluzând asocierile următoare: Construcții Erbașu SA (lider) – Concelex SRL – X-Way Infrastructure SRL (România), Automagistral Pivden LLC (lider) – Gott Strasee SRL – Perfect Consult Europe SRL – NVO Transinzhinigyng SRL – Mast-Bud LTD (Ucraina – România), Dogus Insaat ve Ticaret AS (Turcia), IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) – Rotary Construcții Mentenanță SA (Turcia – România), Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret AS (Turcia), Makyol Inass Sanayi Turizm ve Ticaret AS (lider) – Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS (Turcia), Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi AS (lider) – Straco Holding SRL (Turcia – România), Webuilt SPA Milano (Italia), Itinera S.p.A. – Saipem S.p.A. (Italia), Trace Group Hold PLC (lider) – Oyl Company Holding SRL (Bulgaria – România) și Mapa Insaat ve Ticaret AS – Gunal Insaat Ticaret ve Sanayi AS (Turcia).

