Proiectul Autostrăzii Boița – Nădlac avansează
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că, până în 2026, ruta Boița – Nădlac va fi completată cu aproximativ 360 km de autostradă. Luni a fost realizată străpungerea unei noi galerii a ansamblului de tuneluri construit pe secțiunea Margina – Holdea a autostrăzii A1.
„A fost realizată străpungerea unei noi galerii a ansamblului de tuneluri construit pe secțiunea de autostradă Margina – Holdea (A1)! Astăzi, străpungerea galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj – Deva (calea 1), a fost finalizată, după ce, la sfârșitul lunii iulie, s-a realizat și străpungerea galeriei de pe calea 2 (sensul Deva – Lugoj),” a declarat Pistol. Acesta a precizat că, la întregul tunel, continuă lucrările de excavare, căptușeală, armare, cofrare și betonare a fundației radier.
Asocierea de constructori din România și Bosnia, Spediion UMB-Euro Asfalt, a ajuns la un progres de 44% pe întregul șantier. În prezent, lucrările se concentrează pe finalizarea altor două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover. La Tunelul 2, la galeria dreaptă s-au forat 445 metri din 1.985 metri, iar la galeria stângă s-au forat 447 metri din 1.825 metri. La Tunelul Cut&Cover, la galeria dreaptă s-au forat 143 metri din 302 metri, iar la galeria stângă s-au forat 219 metri din 228 metri.
Peste 750 de muncitori și 200 de utilaje sunt mobilizați pentru a asigura finalizarea lucrărilor în termenul stabilit. Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin PNRR. La sfârșitul anului 2026, după finalizarea construirii acestei secțiuni de 9,13 km, se va putea circula de la Boița la Nădlac pe aproximativ 360 km de autostradă.

