Se dă startul lucrărilor de proiectare pentru cel mai complex sector al autostrăzii A8
Compania Națională de Investiții Rutiere a emis, astăzi, ordinul de începere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grințieș-Pipirig, considerat cel mai dificil tronson al Autostrăzii Unirii – A8. Contractul, cu o valoare de 5,97 miliarde lei, a fost semnat la sfârșitul lunii octombrie și are o durată de realizare de 54 de luni, cu data de începere stabilită pentru 30 martie 2026, astfel încât lucrările să demareze din 2027.
Lotul are o lungime de 31,5 kilometri în județul Neamț și prezintă o complexitate tehnică ridicată, incluzând 16 tuneluri, dintre care cel mai lung are 940 de metri, și 60 de poduri și viaducte. Dintre acestea, două poduri au o lungime de peste 1.000 de metri, cel mai lung fiind cel peste râul Bistrița, cu o lungime de 1.275 de metri. Aproximativ 20 de kilometri din acest tronson sunt ocupați de pasaje și tuneluri, reprezentând aproape 70% din lungimea totală a lotului.
Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrău-Grințieș, aflat acum în etapa de proiectare, este prevăzut un nod rutier lângă Tulgheș, iar la est, pentru conexiunea cu lotul 2C Pipirig-Vânători Neamț (Leghin), o descărcare provizorie va asigura funcționarea independentă a acestuia.
