Chirurg din Galați, admonestat de un pacient pentru rapiditatea intervenției
Constantin Truș, medic primar chirurgie generală la Spitalul Județean Galați, a relatat pe pagina sa de Facebook cum un pacient pe care l-a operat i-a reproșat că intervenția a durat prea puțin, comparativ cu informațiile obținute de acesta prin intermediul unui chatbot cu inteligență artificială (AI).
Chirurgul a diagnosticat un bărbat cu abces perianal și i-a recomandat o intervenție chirurgicală de urgență. Pacientul, inițial reticent, a cerut tratament cu antibiotic, având în vedere că mai avusese probleme similare în trecut. După ce a fost informat despre gravitatea situației, pacientul a acceptat intervenția.
Intervenția a fost realizată rapid, în doar douăzeci de minute, timp în care a fost eliminat abcesul și curățate țesuturile adiacente. După operație, pacientul a fost pus pe drumul către vindecare, cu tratament antibiotic și o meșă montată pentru a colecta resturile infecției.
La vizita de a doua zi, pacientul l-a întrebat pe medic cât a durat operația. După ce a aflat că a durat doar douăzeci de minute, acesta a devenit nemulțumit, spunând că AI-ul de pe telefonul său sugerase că intervenția ar fi trebuit să dureze o oră. De asemenea, pacientul a exprimat îngrijorări cu privire la starea sa, întrebând de ce a mai rămas puroi și dacă a fost lăsat ceva în interior.
Chirurgul a explicat că intervenția a fost adecvată pentru cazul său, că abcesul a fost eliminat, dar infecția se extinsese deja în organism, iar antibioticele erau necesare pentru a combate această infecție. De asemenea, meșa era necesară pentru a drena puroiul care se mai forma, confirmând că nu era posibilă eliminarea completă a infecției în timpul intervenției chirurgicale.

