Val de plângeri legate de problemele cu gazele în București, în urma exploziei din Rahova
După explozia devastatoare din Rahova, din luna octombrie, locuitorii din București au început să reclame frecvent mirosurile de gaz. În ultimele săptămâni, mai multe blocuri din Capitală au rămas fără gaze, deoarece Distrigaz nu dispune de suficiente echipe pentru a răspunde la sesizări, iar firmele acreditate de ANRE sunt supra-solicitate.
De la momentul în care este raportată o posibilă scurgere de gaze, până la rezolvarea problemei și reluarea furnizării gazului, pot trece, în unele cazuri, luni întregi. Scurgerile de gaze au devenit tot mai frecvente, iar în cazul alertelor, răspunsul este relativ prompt. Totuși, problemele continuă să apară ulterior.
În funcție de locația scurgerii, responsabilitatea pentru remedierea problemei revine fie Distrigaz, în cazul scurgerilor de la țeava din afara blocului, fie administratorului, în cazul celor de la țeava din scara blocului. La nivel național, există aproximativ 1.700 de firme autorizate să intervină, majoritatea fiind supraaglomerate.
În tot Bucureștiul, blocuri au rămas cu gazul oprit după ce senzorii au detectat probleme. De exemplu, în cartierul 13 Septembrie, președintele de bloc a găsit o firmă care să intervină, dar problema s-a prelungit din cauza întârzierilor de la Distrigaz. „A venit echipa respectivă, a făcut revizia pe coloana comună, deoarece cei care au reclamat oprirea gazului erau pe coloana comună. Au făcut demersurile către Distrigaz Sud, după care am așteptat cam trei săptămâni să vină cineva să ne dea drumul”, a declarat Alexandru, administrator de bloc.
În continuare, problemele nu s-au încheiat. „Au verificat cealaltă coloană, blocul nostru având două coloane de gaz: una comună și una pentru cei cu centrale termice. Constatând că la unele apartamente sunt robineți care scapă gaz”, a adăugat acesta.
Conform unui răspuns oferit de Distrigaz, dacă după verificare se găsesc în continuare scurgeri de gaze, procesul trebuie reluat. Aceasta a dus la un disconfort semnificativ pentru locatari: „Să nu ai gaze, să nu ai căldură, bine că n-a fost atât de frig, totuși, dar destul de neplăcut să stai o lună de zile fără gaze.”
Pentru a reporni gazul, este necesar ca toți locatarii să fie acasă, astfel încât specialiștii să se asigure că nu au lăsat aragazul pornit și că nu există riscuri de scăpări.

