Traseele feroviare revizuite: Începând cu 14 decembrie, schimbări importante pe liniile interne și internaționale
CFR Călători a anunțat că, începând cu 14 decembrie, va fi implementat noul Mers al Trenurilor, valabil până la 12 decembrie 2026. Acest program aduce modificări semnificative în circulația feroviară, atât pe rutele interne, cât și pe cele internaționale, cu scopul de a oferi mai mult confort călătorilor, conexiuni rapide și trenuri moderne.
În medie, peste 1.150 de trenuri vor circula zilnic, dintre care 52 vor deservi traficul internațional, 20 vor fi Intercity, 112 Interregio și 952 Regio, iar pe perioada verii sunt planificate 26 de trenuri sezoniere. O noutate importantă este introducerea unei rute directe Budapesta – București. Trenurile IR 72 și IR 73 nu se vor mai opri la Craiova, ci vor circula direct până în Gara de Nord, facilitând astfel legătura între cele două capitale.
În ceea ce privește traficul internațional, trenurile IR 346 și IR 347 vor reveni în stația Viena Westbahnhof, prin Budapesta Kelenföld, iar legătura Baia Mare – Viena va continua prin trenurile Someș 687/686. Aceasta va oferi pasagerilor mai multe variante de a ajunge în Ungaria și Austria, fără a necesita schimbări de tren pe traseu. De asemenea, în sezonul estival 2026 vor fi introduse și trenuri noi pe ruta București – Giurgiu – Ruse, prin adăugarea a patru garnituri speciale pentru deplasarea către Bulgaria. Colaborarea cu Ucraina va continua, menținând vagonul direct Kiev – Ungheni – București în cadrul trenului Prietenia 401/402.
Odată cu intrarea României în spațiul Schengen, timpii de așteptare la graniță vor fi reduși semnificativ, deoarece verificarea documentelor nu va mai fi necesară, permițând astfel călătorilor internaționali să câștige timp la frontieră.
Trenuri noi, vagoane modernizate și servicii îmbunătățite
CFR Călători va continua să introducă vagoane și locomotive modernizate prin PNRR, echipate cu Wi-Fi, sisteme video de informare, camere de supraveghere, prize, aer condiționat și toalete ecologice. Unele garnituri vor include chiar și vagon bar-bistro. O parte dintre trenurile Interregio vor fi reclasificate în Intercity, în special pe rutele București-Suceava, București-Iași și București-Brașov.
Un alt aspect important al modernizării este introducerea ramelor electrice Alstom Coradia Stream, capabile să atingă viteze de 160 km/h, care vor circula pe 26 de rute zilnice, în special între București și Constanța, Craiova, Arad, Deva, Brașov și Timișoara. CFR estimează că până la 1 februarie 2026 vor fi în circulație 11 din cele 12 rame achiziționate. De asemenea, în 2026 vor fi introduse trenurile PESA pe traseul București – Buzău – Adjud, care sunt în prezent în testare.
Pe măsură ce trenurile noi vor intra în circulație, cele vechi vor fi retrase, având ca scop oferirea unor condiții confortabile, timpi reduși de călătorie și mai multă siguranță la bord.
Oferte tarifare și reduceri
CFR Călători va menține ofertele tarifare deja cunoscute, precum Cardul TrenPlus, care oferă 25% reducere timp de un an pentru un număr nelimitat de bilete. Biletele dus-întors vor fi mai ieftine cu 10%, iar achiziția anticipată poate aduce o reducere de până la 10%, în funcție de perioada de cumpărare. Abonamentele pentru navetiști și alte categorii de pasageri rămân valabile, iar detalii suplimentare vor fi disponibile odată cu intrarea oficială în vigoare a noului program.

