Renault dezvăluie noile sale bijuterii electrice create în colaborare cu Volvo Group
Renault își consolidează strategia de dezvoltare a vehiculelor comerciale ușoare complet electrice, prin parteneriatul cu Volvo Group și CMA CGM, aducând primele rezultate concrete. Noile platforme electrice, anunțate anterior, sunt acum în fază finală, materializându-se în trei vehicule comerciale ușoare (LCV) prezentate ca modele de serie: Trafic, Goelette și Estafette.
Aceste vehicule beneficiază de o arhitectură electronică Software Defined Vehicle, dezvoltată de divizia Ampere, cu tehnologie pe 800 de volți, care permite încărcări ultra-rapide în mai puțin de 20 de minute, de la 15 la 80%, și oferă o autonomie de până la 450 km. Cele trei mașini dispun de două opțiuni de baterii, cu chimii LFP sau NMC, având autonomie standard de 350 km și varianta extinsă.
Platforma acestor vehicule integrează bateria într-un design de tip skateboard, folosind structura șasiului pentru a integra celulele de baterii. Aceasta a fost dezvoltată împreună cu Volvo Group, având un motor amplasat în spate, ceea ce permite o rază de bracaj mică, utilă în orașe și spații restrânse.
Motorizarea celor trei vehicule va avea o putere de 150 kW și un cuplu maxim de 345 Nm, iar tehnologiile de conectare și asistență vor putea fi actualizate de la distanță. Funcțiile Vehicle-to-Load (V2L) și Vehicle-to-Grid (V2G) vor permite încărcarea externă a dispozitivelor și livrarea de energie în rețeaua publică.
Vehiculele vor fi asamblate în uzina Renault din Sandouville, Franța, pe liniile de producție ale modelului Renault Trafic cu motor cu combustie. Designul celor trei vehicule este modern, dar păstrează elemente vizuale ale vechilor generații cu combustie, în special Estafette, inspirată de modelul comercial al anilor 60-70.
Furgoneta de tip L1, Trafic, are o capacitate de încărcare de 5,1 m3, măsurând 4,87 m în lungime și 1,92 m în lățime. Autoutilitara de tip L2, cu o capacitate de încărcare de 5,8 m3, are o lungime de 5,27 m, cu un ampatament cu 40 cm mai lung. Înălțimea totală a fost redusă la 1,90 m, asigurând accesul în parcările subterane.
La interior, vehiculele dispun de un design robust, cu două ecrane de 10 și 12 inchi, iar scaunele sunt tapițate cu textil ce imită materialul jeans albastru. Platforma caroseriei Goelette permite personalizări diverse și oferă o capacitate de încărcare de 1,6 tone, cu versiuni carosate de până la 10 m3. Estafette este cel mai înalt dintre cele trei, având 2,60 m înălțime, permițând unui operator de 1,90 m să stea în picioare în interior, cu o capacitate de încărcare de 9,2 m3.
Vehiculele sunt bazate pe software, toate funcțiile fiind controlate de sisteme de calcul performante și având un sistem de operare CAR care rulează pe baza sistemului Google – Android. Acest sistem va permite integrarea propriilor tehnologii ale companiilor care achiziționează aceste vehicule, facilitând comunicarea cu șoferii referitor la activitățile de transport. Vehiculele vor putea primi noi funcții pe tot parcursul ciclului de viață, inclusiv personalizări în funcție de specificul fiecărei companii.