Ministerul Mediului lansează căutarea pentru noua echipă de conducere a Romsilva
Ministerul Mediului anunţă lansarea procedurii de selecţie pentru ocuparea a cinci poziţii de membru în Consiliul de Administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, având în vedere că mandatele actualilor membri expiră în 15 mai.
„Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) anunţă lansarea procedurii de selecţie pentru ocuparea a cinci poziţii de membru în Consiliul de Administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva. Selecţia se va desfăşura în conformitate cu principiile guvernanţei corporative stabilite prin OUG nr. 109/2011 şi legislaţia aferentă, reflectând angajamentul instituţiei pentru o conducere profesionistă, responsabilă şi transparentă în cadrul întreprinderilor publice”, a declarat Ministerul Mediului.
Criteriile de selecţie includ: competenţe relevante pentru sectorul silvic, experienţă strategică şi profesională, cunoştinţe în guvernanţa corporativă, abilităţi sociale şi de leadership, precum şi integritate dovedită. De asemenea, este important să se ia în considerare eventualele incompatibilităţi prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiilor publice.
Ministrul Mediului, apelor şi pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că acest demers reprezintă un pas esenţial în procesul de reformă structurală a Romsilva. „Ne dorim un Consiliu de Administraţie care să contribuie activ la modernizarea regiei, consolidarea transparenţei decizionale şi eficientizarea activităţilor la toate nivelurile, de la centru până la structurile din teritoriu. Romsilva trebuie să devină un exemplu de bună guvernanţă, eficienţă economică şi responsabilitate faţă de patrimoniul natural al României”, a adăugat acesta.
În documentele publicate de minister se precizează că un membru al consiliului poate avea mai multe domenii de expertiză/competenţă. Nu este necesar ca toţi membrii Consiliului să deţină experienţa profesională în industria în care activează regia, întrucât pluralitatea de experienţe profesionale poate îmbogăţi activitatea membrilor Consiliului. Cu toate acestea, cel puţin doi membri ai Consiliului trebuie să aibă experienţă sectorială. Este esenţial ca toţi membrii Consiliului să aibă o înţelegere a principiilor economice şi juridice, precum şi o bună cunoaştere a principalilor termeni economici specifici administrării unor societăţi şi de guvernanţă corporativă.
Membrii Consiliului de administraţie sunt numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi revocat în condiţiile prevăzute de lege. Pentru atingerea obiectivelor formulate în Scrisoarea de Aşteptări, este obligatoriu ca cel puţin doi membri ai Consiliului de Administraţie să aibă studii superioare de lungă durată în domeniul ştiinţelor inginereşti în domeniul silvic.