Strategia din spatele competiției prezidențiale
Remus Ștefureac, directorul INSCOP, a declarat că în cadrul oricărei competiții prezidențiale cu doi finaliști se formează „două mari tabere care au în centrul lor nuclee de ultrași politici”. El subliniază că, în era informațională a rețelelor sociale, publicul moderat, care reprezintă o majoritate covârșitoare, fie se retrage, fie este marginalizat.
Sociologul afirmă că, în aceste circumstanțe, majoritatea moderată va decide, în final, câștigătorul cursei. Candidatul care va reuși să-și tempereze agresivitatea, să limiteze influența extremiștilor și să proiecteze o imagine de siguranță va avea prima șansă de a ieși învingător.
„Inevitabil, orice competiție prezidențială cu doi finaliști polarizează societatea. Se creează două mari tabere, fiecare cu nucleele sale de ultrași politici care își concentrează eforturile pe jignirea celeilalte tabere. În această eră a rețelelor sociale, publicul moderat fie se retrage, fie este marginalizat între aroganțele agresive ale unei tabere minoritare și ignoranța răzbunătoare a celeilalte tabere minoritare”, a afirmat Ștefureac.
El adaugă că aceste grupuri minoritare își găsesc rapid figuri reprezentative care contribuie la ventilarea violenței în discursul public, alimentând iluzia că aceste grupuri sunt mai mari și mai influente decât în realitate. Totuși, ethosul românesc sugerează că majoritatea moderată va decide, în cele din urmă, câștigătorul competiției.
„Candidatul care va putea să-și tempereze agresivitatea și să limiteze influența servanților violenți va avea prima șansă de a câștiga în această cursă”, a concluzionat el.