Cinci minute de publicitate la mâncarea nesănătoasă cresc apetitul copiilor
Copiii consumă mult mai multe calorii într-o zi după ce vizionează doar cinci minute de publicitate la junk food, conform unui studiu recent. Tinerii care au fost expuși la reclame pentru produse bogate în grăsimi saturate, zahăr și sare au consumat, în medie, 130 de calorii în plus, echivalentul a două felii de pâine.
Studiul a inclus 240 de tineri cu vârste cuprinse între 7 și 15 ani, provenind din școli din Marea Britanie. În două ocazii diferite, participanții au vizionat sau au auzit cinci minute de reclame la junk food, urmate de reclame pentru produse nealimentare. Ulterior, li s-au oferit gustări, precum struguri sau bucăți de ciocolată, iar mai târziu, prânzul, care a inclus o varietate de produse sărate, dulci și sănătoase.
Rezultatele au arătat că, după expunerea la reclame, copiii au consumat cu 58 de calorii mai mult în timpul gustărilor și cu 73 de calorii mai mult la prânz, în comparație cu perioada în care au vizionat reclame nealimentare. Impactul asupra consumului de calorii a fost similar, indiferent dacă reclamele promovau anumite alimente sau erau reclame generice pentru mărci de fast-food. De asemenea, tipul de reclamă – fie că era video cu sunet, postări pe rețelele sociale, reclame podcast sau panouri publicitare – nu a influențat rezultatele.
Acest studiu reprezintă prima cercetare care demonstrează că publicitatea alimentară exclusiv de marcă are un impact semnificativ asupra alegerilor alimentare ale copiilor. Este important de menționat că copiii nu au consumat mai mult doar imediat după vizionarea reclamelor, ci au continuat să mănânce mai mult și la masa de prânz, la câteva ore după expunerea la publicitate.