România a încheiat acordul pentru prima secțiune de autostradă realizată de meșteșugarii ucraineni
România a semnat un contract pentru construcția primei secțiuni de autostradă care va fi realizată de o asociație de firme ucrainene. Contractul a fost câștigat de Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Ucraina) și PRECON TRANSILVANIA SRL (România) pentru lotul 3 al Drumului Expres Arad – Oradea.
Constructorii au la dispoziție 2,32 miliarde de lei (fără TVA) și un termen de 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor pe cei 33,07 km ai acestui lot.
Detalii despre proiect
Pe traseul lotului 3 vor fi realizate 29 de lucrări de artă, inclusiv:
- Un pasaj (727 metri) peste calea ferată și DC77;
- Două parcări, fiecare prevăzută cu 3 stații de încărcare pentru autoturismele electrice;
- Un nod rutier care asigură conexiunea cu drumul de legătură Centura Oradea – A3;
- Un nod rutier la intersecția cu drumul comunal 77 (DC77);
- Un nod rutier în zona localității Gepiu (la intersecția cu DN79);
- Un nod rutier în zona localității Salonta (la intersecția cu DJ795);
- Un drum de legătură cu DN79 (Salonta), cu o lungime de 5,3 km.
Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime totală de 120,47 km și este împărțit în 3 loturi:
- Lotul 1 (33,7 km) la care se adaugă drumul de legătură (5,3 km) cu DN79 (Salonta);
- Lotul 2 (39,7 km) la care se adaugă drumul de legătură până la granița cu Ungaria (10 km);
- Lotul 3 (47,07 km) la care se adaugă drumul de legătură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest.
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea pornește din sud-estul localității Oradea (drumul de legătură dintre Centura Oradea și A3) și se încheie la intersecția Variantei de Ocolire Arad cu DN7. Acest proiect face parte din coridorul european strategic Via Carpathia, care va asigura legătura rutieră dintre Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediterană.