Nissan își deschide porțile către Dongfeng
Noul CEO al Nissan, Ivan Espinosa, a declarat că compania este dispusă să ofere spațiul industrial din uzinele sale globale partenerilor de la Dongfeng, care produce, printre altele, modelul Dacia Spring. Această decizie vine pe fondul unei situații dificile pentru Nissan, care se confruntă cu o supracapacitate de producție ce generează costuri ridicate.
În cadrul unei restructurări masive, Nissan intenționează să închidă șapte uzine și să concedieze până la 20.000 de angajați în următorii ani. Espinosa a menționat că există discuții despre o posibilă vânzare sau cedare a spațiilor de producție din afara Japoniei către Dongfeng. „Am putea valorifica o colaborare în afara Chinei, invitându-i să vină în ecosistemele noastre de producție”, a declarat el.
Uzina în care Dongfeng și Nissan colaborează produce Dacia Spring, care are costuri extrem de reduse de producție, fiind astfel cel mai ieftin automobil electric din Europa. Dacă negocierile cu Dongfeng vor avansa, producătorul chinez ar putea beneficia de unități de producție globale, la costuri mai avantajoase.
Espinosa a subliniat că și uzina Nissan din Europa, situată în Marea Britanie, ar putea fi inclusă în aceste discuții, dar decizia aparține celor de la Dongfeng. Uzina din Sunderland are o capacitate de producție de 500.000 de vehicule, dar în 2024 a avut o rată de utilizare de doar 75%. Aceasta a fost modernizată recent, cu o investiție de 2 miliarde de lire, pentru a produce automobile electrice destinate pieței europene, inclusiv modelul Leaf și un viitor SUV de segment B.
De asemenea, Nissan ar putea importa în Europa vehicule produse în China, în cadrul parteneriatului cu Dongfeng, incluzând un pick-up PHEV și, posibil, sedanul electric N7.