Rottaprint își extinde orizonturile: succes internațional în 16 țări și planuri ambițioase pentru creșterea exporturilor
Rottaprint, o tipografie flexografică românească specializată în producția de etichete autoadezive și folii imprimate, a reușit să își consolideze prezența pe piața internațională, realizând exporturi în 16 țări la nivel global, comparativ cu 14 țări în 2023. Compania, deținută în proporție de 100% de acționariat local, își propune pentru anul în curs o creștere a exporturilor de circa 10% față de anul precedent și o consolidare a prezenței în Ungaria și Germania.
Conform reprezentanților Rottaprint, țările cu cele mai mari volume de export rămân Ungaria și Germania, urmate de Austria, Olanda, Franța și Polonia. În 2024, produsele cele mai solicitate de clienții internaționali sunt etichetele autoadezive, capacele de aluminiu, tagurile și mansoanele igienice. Cele mai mari volume de export au fost direcționate către industria alimentară, în special către segmentul de lactate și preparate din carne, urmată de sectorul chimic, inclusiv produsele de îngrijire personală și detergenții pentru uz casnic.
„În 2024 ne-am concentrat pe valorificarea know-how-ului și expertizei noastre dobândite în industria alimentară din România și le-am transpus pe piețele externe în care activăm, în special în Germania și Ungaria. Prin înțelegerea nevoilor specifice și oferirea unor soluții personalizate, am investit în echipele noastre din afară pentru a răspunde rapid și eficient solicitărilor clienților de pe aceste piețe, unde standardele de calitate sunt extrem de ridicate”, a afirmat Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.
În ceea ce privește piața internațională, compania își propune să participe la evenimente de profil și să implementeze optimizări organizaționale care să sprijine echipele din birourile externe. Contextul global marcat de incertitudini geopolitice, inclusiv situația din Ucraina, poate influența cererea pe anumite segmente, cu posibile efecte asupra consumului și investițiilor în industria alimentară.
Rottaprint are o istorie de 34 de ani pe piața din România și a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de peste 37 milioane euro, înregistrând o creștere de aproximativ 7% față de anul anterior. Cu un buget de investiții de 1,8 milioane euro, alocat în proporție de 75% pentru echipamente și infrastructură, compania a integrat soluții pentru eficientizarea timpului de operare în fiecare etapă de producție. Astfel, Rottaprint a tipărit 154 milioane de metri liniari în 2024, în creștere cu 13% față de 2023.
Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și folii imprimate de pe piața locală. Compania, cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent două centre logistice în România (Brașov și Ilfov) și două centre logistice în Ungaria și Germania. În 2024, Rottaprint a livrat produse în 16 țări din Europa, SUA și Asia.