Stellantis își reconfigurează conducerea Citroen
Thierry Koskas, CEO al mărcii Citroen, a fost înlocuit din funcție de Xavier Chardon, un fost manager din cadrul VW Group. Koskas, care a fost adus din Renault Group de către fostul șef Stellantis, Carlos Tavares, a părăsit compania după o perioadă dificilă pentru marcă.
Xavier Chardon a fost, până săptămâna trecută, CEO al mărcii Volkswagen în Franța. El a anunțat plecarea sa din această funcție, în aceeași perioadă cu anunțul oficial al Volkswagen privind înlocuitorul său, fără a specifica direcția în care va merge. Anterior, Chardon a ocupat funcția de vice-președinte la SAIC în China, unde a fost responsabil de digitalizarea grupului VW.
Citroen, parte a grupului Stellantis, are ca obiectiv capturarea clienților din segmentul entry-level, unde se află și marca românească Dacia. Koskas a avut un rol important în strategia de marketing și vânzări a grupului Peugeot Citroen, având funcția de Chief Marketing și Vânzări înainte de fuziune. În 2021, la înființarea Stellantis, el a devenit vicepreședinte al noii companii, menținându-se și în funcția de CEO al Citroen.
Demisia lui Koskas survine după mai bine de doi ani în care mai multe lansări de produse au fost amânate, iar încercările Citroen de a concura cu Dacia nu au avut succes. Koskas a declarat în repetate rânduri că brandul francez își propune să atace direct Dacia.
În prezent, vânzările Citroen în Europa continuă să scadă, iar în Franța, marca a fost depășită de Dacia, având vânzări mai mici, în ciuda unei game mai extinse și a prețurilor mai ridicate. Singurul segment în care Citroen a rămas superior Dacia este cel al vehiculelor comerciale, unde brandul românesc nu oferă modele.