Honda își redirecționează resursele: mai puține electrice, mai multe hibride în fața cererii slabe
Honda Motor a anunțat că va reduce investițiile în vehicule electrice (EV), pe fondul scăderii cererii, și va miza în schimb pe vehiculele hibride, tot mai populare. Compania intenționează să lanseze o serie de modele hibride reproiectate în următorii ani.
Constructorul auto, al doilea cel mai mare din Japonia după Toyota, a renunțat la obiectivul ca vehiculele electrice să reprezinte 30% din vânzările sale până în anul fiscal 2030. CEO-ul Toshihiro Mibe a declarat că estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar aproximativ 20% din vânzările Honda până atunci.
Ca parte a noii strategii, Honda a redus cu 30% planul de investiții în electrificare și software până în 2030, la 7 trilioane yeni (circa 48,4 miliarde dolari). Această decizie vine în contextul în care cererea se orientează tot mai mult spre hibride, iar autoritățile din diferite țări relaxează termenele pentru atingerea obiectivelor privind emisiile și vânzările de mașini electrice.
Honda intenționează să lanseze 13 modele hibride de nouă generație începând cu 2027. În prezent, compania vinde peste 12 modele hibride la nivel global, dintre care doar trei în SUA: Civic (versiunile hatchback și sedan), Accord și CR-V. De asemenea, plănuiește dezvoltarea unui sistem hibrid pentru modele de mari dimensiuni, care vor fi lansate în a doua jumătate a deceniului.
Până în 2030, Honda vizează vânzări de 2,2–2,3 milioane de vehicule hibride, în creștere față de cele 868.000 vândute anul trecut, dintr-un total de 3,8 milioane de unități comercializate.
La începutul lunii mai, compania a anunțat că amână cu aproximativ doi ani planul de 15 miliarde dolari canadieni (10,7 miliarde USD) pentru construirea unei fabrici de producție EV în Ontario, Canada, tot din cauza cererii reduse. Totuși, Honda și-a menținut obiectivul ca până în 2040 toate vânzările de mașini noi să provină din vehicule complet electrice sau cu celule de combustie.
Alți constructori care au redus investițiile în EV includ Nissan, care a abandonat luna aceasta proiectul construirii unei fabrici de baterii de 1,1 miliarde de dolari în insula Kyushu, și Jaguar Land Rover, care ar fi renunțat la planurile de producție de EV-uri în noua fabrică de 1 miliard de dolari a companiei-mamă Tata Motors din sudul Indiei.