Declinul industriei auto românești
Industria auto din România se confruntă cu un declin semnificativ, înregistrând o scădere a volumului de producție în luna aprilie. Companiile Ford și Dacia au raportat o tendință descrescătoare în acest început de an, cu Ford având o scădere de câteva procente. Producția totală de autovehicule din România a fost de 44.264 unități în aprilie, ceea ce reprezintă o scădere de 12,9% față de anul anterior, când se depășea pragul de 50.000 de vehicule asamblate.
Scăderea producției contrazice planurile de extindere ale celor două uzine, care au introdus noi modele, precum Bigster la Mioveni și Puma și Courier la Craiova. Dacia a asamblat în uzina din județul Argeș un total de 26.572 de automobile, ceea ce reprezintă un declin de 3,7% comparativ cu luna similară din 2024. În schimb, Ford Otosan a produs 17.692 de unități, atât autoturisme, cât și vehicule comerciale, având o scădere de 23,8% în uzina din Craiova.
De la începutul acestui an, cele două uzine de autovehicule au produs un total de 179.987 de unități, înregistrând o scădere de 11,65% față de aceeași perioadă din 2024, pe fondul incertitudinilor din piețele auto europene și a presiunilor impuse de Comisia Europeană în ceea ce privește emisiile. Dacia a realizat o producție de 102.384 autoturisme, în scădere cu 13% față de anul precedent, iar Ford Otosan a raportat 77.603 autoturisme și LCV-uri, cu 9,7% mai puține decât în 2024. Anul trecut, producția totală din cele două uzine, fără modelele nou introduse în fabricație, depășea 200.000 de vehicule.