Nicușor Dan împărtășește suma cheltuită pe campania electorală
Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Nicușor Dan, a declarat că a cheltuit până acum aproximativ 700.000 – 800.000 de euro pe publicitate electorală. Din această sumă, cea mai mare parte, aproximativ 500.000 de euro, a fost destinată campaniilor în mediul online, a afirmat el în cadrul unei emisiuni la Digi24.
Nicușor Dan speră să obțină împrumuturi pentru a-și finanța campania, având în vedere că Autoritatea Electorală Permanentă decontează o parte din cheltuieli și poate returna banii. „Suma pe care am cheltuit-o pentru tot online-ul este de ordinul 500.000 de euro. În precampanie am reușit să atragem niște donații. După cum știți, în campania care începe vineri, statul rambursează cheltuielile candidaților, într-o anumită limită. Întrebarea este dacă vom reuși să împrumutăm suficient de mulți bani ca să fim la nivelul celorlalți candidați”, a declarat Dan.
El a subliniat că suma cheltuită în precampanie este mult mai mică comparativ cu sumele investite de candidații din noiembrie, care s-au ridicat la ordinea de 2, 3 sau 4 milioane de euro. „Nu știu cât au cheltuit ceilalți. Ce pot să spun este că suma pe care am cheltuit-o în această precampanie, de ordinul 700.000-800.000 de euro, este mult mai mică decât sumele cheltuite în precampanie de candidații din noiembrie”, a precizat el.
Nicușor Dan a explicat că suma pe care o va cheltui pe publicitate electorală în campania care începe oficial vineri va depinde de împrumuturile pe care le va reuși să obțină. „A fost destul de dificil să obținem donații, pentru că asta înseamnă ca oamenii să ne dea din buzunarul lor bani pe care nu o să-i dăm niciodată înapoi. Pe când acum mă aștept să fie mai ușor să obținem împrumuturi, așa cum am făcut și la alegerile locale din vară, pentru că sunt bani pe care oamenii ni-i dau și după patru luni, Autoritatea Electorală Permanentă ni-i dă înapoi și noi îi înapoiem. Deci, teoretic, e mai simplu să obținem împrumuturi decât donații”, a concluzionat el.