Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi finalizat în 2025
Asociația Pro Infrastructură a declarat că Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în anul 2025, în ciuda promisiunilor făcute de CNAIR și Ministerul Transporturilor. Potrivit asociației, „ritmul nu este nici pe departe suficient” și „mitul vitezei chinezești a fost încă o dată spulberat în România”.
Într-o postare pe Facebook, Pro Infrastructură a subliniat că, după experiența nereușită de pe Centura Zalău, mitul mobilizării legendare chinezești a fost din nou contestat. Deși companiile implicate în lucrări sunt diferite – China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) la București și Sinohydro la Zalău – ambele sunt controlate de statul chinez, care nu mai are motivație să accelereze lucrările în România, având în vedere că în 2021 a fost interzis la licitațiile din țară.
Asociația Pro Infrastructură consideră că devine practic o certitudine că lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi finalizat în 2025. Există posibilitatea ca traficul să fie deschis optimist într-un an după termenul contractual din februarie 2026, iar în scenariul pesimist, finalizarea ar putea fi prelungită până în vara anului 2026, dacă antreprenorul nu reușește o mobilizare bună.
Întârzierea lucrărilor a fost cauzată și de emiterea unei a doua autorizații de construire, care a avut loc la aproximativ un an și jumătate după semnarea contractului. Contractul pentru cei 8,6 kilometri dintre DN3 (Pantelimon) și DN2 (Afumați) a fost semnat cu CCECC pe 16 martie 2023, cu ordin de începere emis pe 22 mai 2023. Acesta prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție. A doua autorizație de construire pentru restul lotului a fost emisă abia pe 6 august 2024, anterior fiind autorizată doar zona nodului cu DN2. Astfel, termenul de finalizare actualizat este începutul lunii februarie 2026.