Daniel David: Testele de admitere pentru clasa a V-a sunt soluții temporare
Daniel David consideră că examenul de admitere pentru clasa a V-a în anumite școli nu reprezintă „un mecanism de bune practici”, ci o soluție temporară pentru selecția elevilor în unitățile de învățământ unde cererea este mare. Ministrul Educației a declarat că această măsură este necesară până la finalizarea reformelor în curriculum.
În cadrul unei conferințe, David a fost întrebat despre examenele de admitere pentru clasa a V-a și despre presiunea pe care acestea o pun asupra copiilor de 11 ani. El a subliniat că nu este de acord cu evaluările foarte dure în învățământul obligatoriu. „Până când vom face reformele necesare, nu avem alte mecanisme pentru a realiza o testare standardizată a copiilor”, a explicat ministrul, adăugând că școlile sunt inegale, iar notele profesorilor nu sunt întotdeauna comparabile datorită lipsei unor standarde comune și puternice.
David a menționat că, în cazul în care o școală are mai mulți copii care doresc să se înscrie în clasa a V-a decât locuri disponibile, selecția se poate face doar prin intermediul unui examen. Totuși, a precizat că acest examen nu este obligatoriu pentru elevii care continuă în școala de care aparțin, asigurând astfel o tranziție lină din clasa a patra în clasa a cincea.
Ministrul a afirmat că examenul pentru clasa a V-a ar trebui să fie „o soluție de moment” adoptată de școli până la implementarea reformelor necesare. „Cred că examenele din cadrul învățământului obligatoriu, care au altă funcție decât cea de formare, sunt binevenite. Examenul ar trebui să aibă un rol informativ, pentru a oferi informații relevante despre progresul educațional al elevilor”, a adăugat el. David a subliniat că, deocamdată, nu există altă soluție și că testele actuale nu pot fi considerate mecanisme de bune practici.