Revoluție în lumea auto: Debutul primului motor full-hybrid din segmentul A, cu un consum redus la minimum!
Constructorul auto Toyota a lansat cel mai mic și cel mai economic automobil cu motorizare hibridă benzină-electric, Aygo X, care devine astfel cel mai mic model hibrid de pe piața europeană, având cele mai mici emisii de CO2 pentru un vehicul fără încărcare la priză. Noua motorizare are un consum estimat de aproximativ 3,7 litri de benzină, cu emisii de 86 de grame CO2/km.
Modelul Aygo X a fost actualizat cu un facelift care include o grilă redesenată, noi faruri și o capotă cu linii noi, păstrând în mare parte trăsăturile originale ale acestui model popular, cu 287.000 de unități vândute în ultimii trei ani.
Motorul de bază este un propulsor de 1.5 litri, care înlocuiește motorul anterior de 1.0 litri, având o ardere mai completă și un randament mai bun. Acesta oferă o putere maximă de 116 CP, permițând accelerația de la 0 la 100 km/h în sub 10 secunde.
Pentru a integra noul motor, Toyota a modificat partea frontală a mașinii, alungind consola cu 76 mm, fără a afecta ampatamentul de 2,43 metri. Portbagajul rămâne la 231 litri, iar bateria necesară recuperării energiei a fost amplasată sub scaunele din spate, fără a afecta capacitatea de stocare.
O altă premieră pentru acest model va fi versiunea GR Sport, inspirată de echipele de sport Toyota Gazoo Racing. Aceasta se va distinge printr-un design aparte, cu o schemă de culori specifică, o grilă diferită și jante din aliaj tipice GR. La nivel dinamic, versiunea sport va avea setări ușor mai sportive ale suspensiei și direcției.
Aygo X va fi disponibil pentru comenzi în a doua parte a acestui an și este produs în Cehia, în uzina Toyota din această țară, pe care constructorul japonez a preluat-o integral în urmă cu patru ani.