Daniel David respinge întoarcerea la teze și semestre
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că respinge ideea reintroducerii tezelor după modelul vechi și revenirea la sistemul de semestre, subliniind că este mai important să ne concentrăm pe îmbunătățirea sistemului actual.
Referitor la teze, ministrul a menționat că profesorii au posibilitatea de a efectua evaluări sumative, indiferent de denumirea acestora. „Nu opreşte nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, că se cheamă teză sau nu se cheamă teză, chiar contează? Chiar contează ponderea pe care o are în medie? Până la urmă contează evaluarea sumativă”, a subliniat el.
David a evidențiat că practica tezelor este „neuniformă” din cauza lipsei unor standarde clare de evaluare. „Până când clarificăm aceste standarde de notare, eu vă sugerez să nu mai tot schimbăm şi să înnebunim copiii. Nu există niciun argument psiho-pedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre. E drept că nu am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module, dar odată ce am trecut şi lucrurile funcţionează, nu mai tot facem schimbări bulversând copiii”, a afirmat Daniel David.
Ministrul Educaţiei a încurajat concentrarea asupra aspectelor ce pot fi îmbunătăţite în sistemul actual, fără a modifica din nou structura acestuia.