Trenurile pe traseul București-Mangalia își ajustează orarul după 14 iunie
Durata unei călătorii cu trenul de la București către sudul litoralului se încadrează, în prezent, în maximum patru ore, indiferent de operatorul feroviar, conform datelor din Mersul Trenurilor valabile până la 14 iunie. Cel mai rapid tren în acest interval este unul direct, operat de compania privată Regio Călători, care parcurge traseul București–Mangalia în doar trei ore și 16 minute. Această garnitură pleacă din Gara Băneasa și ajunge la Mangalia fără opriri majore sau transbordări, ceea ce o face atractivă pentru turiștii care doresc să ajungă rapid pe litoral. În cazul operatorului național CFR Călători, trenurile către Mangalia nu sunt, în prezent, directe; pasagerii trebuie să coboare la Constanța și să urce în alt tren pentru a ajunge la destinația finală. Durata totală a unei călătorii cu plecare din Gara de Nord nu depășește trei ore și 56 de minute.
Un alt operator privat, Astra Trans Carpatic, oferă de asemenea un tren direct pe ruta București Nord – Mangalia, care are o durată de parcurs de trei ore și 59 de minute, potrivit datelor oficiale.
Schimbări importante de la mijlocul lunii iunie
Începând cu 14 iunie, structura timpilor de călătorie suferă modificări semnificative. Trenul operat de Astra Trans Carpatic devine cel mai rapid pe ruta București–Mangalia, cu o durată redusă la trei ore și 30 de minute. Trenul Regio Călători ajunge pe locul doi, după ce durata călătoriei sale crește la trei ore și 35 de minute. Tot din 14 iunie, CFR Călători introduce trenuri directe spre Mangalia, eliminând transbordarea la Constanța. Cu toate acestea, timpul total de călătorie crește, depășind pragul de patru ore pentru toate cursele operate de compania de stat.
Perspectivele electrificării liniei Constanța–Mangalia
O eventuală modificare a clasamentului celor mai rapide trenuri către sudul litoralului ar putea veni odată cu electrificarea liniei Constanța–Mangalia. În prezent, această porțiune nu este electrificată, ceea ce limitează posibilitatea ca trenurile electrice să circule direct până la Mangalia. CFR Infrastructură lansase o licitație în acest sens, însă procedura a fost anulată la sfârșitul anului trecut, deoarece cele două oferte primite au depășit bugetul estimat pentru contract. Momentan, nu există un nou termen pentru reluarea proiectului, dar electrificarea rămâne o condiție esențială pentru modernizarea traseului feroviar spre litoralul sudic.