Magazinele Diana ating noi culmi de succes!
Rețeaua de magazine românești Diana a ajuns în prezent la 90 de unități, situate în județele Vâlcea, Gorj, Dolj, Argeș, Olt și Dâmbovița. Anul trecut, compania a înregistrat vânzări de 468 milioane de lei (94,2 milioane de euro), ceea ce reprezintă o creștere de 14% față de 2023, conform datelor analizate. DIANA COM SRL, compania ce operează aceste magazine, este deținută integral de Irina Crăciunescu și a avut o cifră de afaceri de aproape 410 milioane lei (83,2 milioane euro) în 2023.
Vânzările magazinelor Diana au crescut constant în ultimul deceniu. Profitul net al companiei a înregistrat o ușoară scădere de 1%, ajungând la 15,2 milioane de lei (3,1 milioane euro), după doi ani de creștere consecutivă. Ultimul an în care Diana a raportat o scădere a profitului net a fost 2021. Numărul de angajați din cadrul rețelei a crescut cu 12% în 2024, atingând o medie de 731.
În 2024, compania a deschis 6 magazine, ultimul fiind inaugurat în satul Bâlteni, comuna Bâlteni, județul Gorj. Grupul Diana include, pe lângă rețeaua de magazine, și o fabrică de mezeluri, un abator și o fermă de bovine. Fabrica de mezeluri, operată de firma Diana SRL, a consemnat vânzări de aproape 475 milioane de lei în 2024 (95,4 milioane euro), înregistrând o creștere de 4% față de anul anterior.
Ambele firme ale grupului, prezente pe piață de mai bine de trei decenii, se apropie de pragul de 100 de milioane de euro ca cifră de afaceri. Diana SRL a raportat un profit net mai mic cu 10% față de anul anterior, ajungând la circa 11 milioane de lei (2,2 milioane euro). Fabrica de mezeluri a ajuns la o medie de 773 de angajați în 2024, după o creștere de 6%.