Crestere robustă a câștigurilor pentru ING Bank România
ING Bank România a înregistrat în primul trimestru o creștere a veniturilor de 14,1%, ajungând la 1 miliard lei, comparativ cu 877 milioane lei în aceeași perioadă a anului anterior. Profitul net a crescut cu 7,8%, atingând 374 milioane lei, iar activele totale au ajuns la 73,4 miliarde lei, o creștere de 2,8% față de anul trecut.
În contextul macroeconomic și politic provocator, banca a reușit să își mențină performanța. ING Bank a continuat să investească în dezvoltarea de produse și servicii noi pentru clienți. Din acest an, antreprenorii pot deschide conturi de companie integral online, fără a necesita vizite suplimentare la bancă. Banca își manifestă încrederea în reziliența clienților și se angajează să rămână aproape de aceștia.
Depozitele continuă să fie un instrument de interes pentru clienți, înregistrând o creștere de 3,2%, ajungând la 64 miliarde lei. De asemenea, produsele de investiții sunt din ce în ce mai accesate. Canalul principal prin care clienții persoane fizice accesează serviciile băncii este Home’Bank, care a reprezentat 91% din totalul vânzărilor de produse bancare în primele trei luni din 2025, în creștere cu 9% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. În această perioadă, 98% dintre clienții noi ai ING Bank au deschis relația folosind procesul de înrolare digital.
Aproape 85% dintre clienții activi preferă aplicația de mobil, utilizată exclusiv de 9 din 10 utilizatori de Home’Bank. Comparativ cu primul trimestru din 2024, logările în Home’Bank au crescut cu 7%, iar aplicația devine o parte esențială din rutina zilnică a clienților, cu o medie de 29 de accesări pe lună per client. Cele mai frecvente activități includ verificarea soldului, raportul de tranzacții și plățile. Plățile digitale au o pondere semnificativă, cu 1 din 2 clienți digitali înrolați în cel puțin o soluție de plată mobilă (Apple Pay, Gpay, Garmin Pay), iar 4 din 10 plăți cu cardul sunt efectuate prin intermediul unui dispozitiv mobil.
ING Bank România face parte din ING Group, o instituție financiară internațională care oferă servicii bancare pentru peste 38 de milioane de clienți în peste 40 de țări. Fondată în 1994, ING Bank România este o bancă universală care oferă produse și servicii tuturor categoriilor de clienți, incluzând companii mari și mici, instituții financiare, antreprenori și persoane fizice. Banca se distinge prin creșterea organică, fiind singura din top 10 bănci locale care nu a realizat achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci, având în prezent peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), IMM-uri & Mid-Corporate, și Wholesale Banking.