Tranzacție neașteptată: Berlin Packaging își extinde afacerea în România
Furnizorul american de soluții de ambalare Berlin Packaging, cel mai mare furnizor de ambalaje hibride din lume, a preluat companiile românești Sarom Packaging și Romgallia, conduse de familia Săvoiu, într-o operațiune de fuziune care va extinde operațiunile americanilor în Europa de Est. Tranzacția a fost confirmată oficial.
Berlin Packaging are deja livrări pe piața românească printr-o filială proprie, având anul trecut afaceri de 30,4 milioane lei și un profit net de 2 milioane lei. La nivel global, compania înregistrează venituri anuale de circa 3 miliarde dolari și dispune de peste 2.000 de angajați. Aceasta are peste 100 de depozite și asigură mai mult de 300.000 transporturi anual către 16.000 clienți, furnizând miliarde de articole anual, împreună cu servicii de proiectare a ambalajelor, finanțare, consultanță, depozitare, soluții de sustenabilitate și servicii logistice pentru clienți din toate industriile.
Ultima achiziție a fost în ianuarie anul acesta, când Berlin Packaging a preluat Rixius, un furnizor german de soluții de ambalaje rigide. Anterior, compania a mai preluat companii din diverse țări, inclusiv Alpack (Irlanda), Coropoulis și Elias Valavanis Group (Grecia), GHR Packaging (Africa de Sud), Bark Packaging, Vinkova (Benelux) și multe altele.
Sarom Packaging (Sarom Impex) a avut anul trecut afaceri de 58,5 milioane lei și un profit de 7,7 milioane lei, având 14 angajați. Compania furnizează ambalaje din sticlă pentru industria alimentară și a băuturilor, specializându-se în sticle și capace pentru vin. Sarom Packaging a fost fondată în România în 1992, având ca inițiatori antreprenori francezi cu cetățenie română și experiență la Saint Gobain.
Romgallia International Commerce & Industrie a avut afaceri de sub 1 milion lei, cu un profit de circa 460.000 lei. Aceasta a fost lansată în 1999, fiind specializată în soluții de ambalare pentru industria farmaceutică și cosmetică. În 2022, Sarom a anunțat că pregătește investiții de 3,2 milioane euro în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale, operațiunile fiind preponderent pe piețele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.
Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, înregistrând o creștere medie de 1,7% pe an. Cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, fiind necesare creșteri de capacitate de producție și depozitare pentru a face față acesteia.