Froo își accelerează expansiunea în România
Retailerul polonez de magazine moderne de proximitate, Żabka Group, proprietarul rețelei Froo, a anunțat că a ajuns la 100 de magazine în România. De la intrarea pe piața românească, Froo a deschis un magazin la fiecare trei zile, având acum locații în București, Pitești și Constanța, atât în centrele orașelor, cât și în zone rezidențiale.
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris recent 140 de milioane PLN (32,9 milioane euro) într-o emisiune de 1 miliard PLN a primei obligațiuni legate de sustenabilitate lansată de către Żabka Group. Subscrierea băncii va fi direcționată către finanțarea costurilor operaționale și a cheltuielilor de capital ale Grupului Żabka în Polonia și România. BERD sprijină Grupul Żabka ca acționar și furnizor de finanțare prin datorii din 2017.
Grupul Żabka și-a propus să deschidă în România peste 1.000 de magazine anual, cu ținta de a dubla vânzările către clienții finali până în 2028. „Prin valorificarea megatendințelor predominante ale consumatorilor și a avantajelor noastre competitive distincte, continuăm să extindem ecosistemul Żabka”, au declarat reprezentanții companiei. Grupul estimează un potențial total de piață de aproximativ 19.500 de magazine în Polonia și aproximativ 4.000 de magazine în România.
Froo a fost alimentat cu aproape 11 milioane de euro pentru a susține expansiunea rapidă pe piața locală, prin aport în numerar și primă de emisiune. Anterior, Zabka a investit aproape 20 milioane de euro pentru deschiderea de magazine în România.
Magazinele Froo din România au fost create după modelul celor din Polonia, iar dezvoltarea rețelei locale va fi asigurată de Froo în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție. La conducerea Froo România a fost numit Radu Trandafir, co-owner și Director General DRIM Daniel Distribuție. Recent, Zabka a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Distribuție FMCG, un jucător important în domeniul vânzării de bunuri de larg consum (FMCG) din România.
În Polonia, Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine sub brandul Żabka, precum și magazine autonome Nano. Compania ia în considerare aducerea conceptului de magazine autonome Nano pe piața locală, unde primul magazin Zabka Nano a fost deschis în 2021.
Pe termen mediu, Zabka vrea să deschidă peste 1.000 de unități pe an în Polonia și România. Grupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021 și este compus din trei unități principale de business: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future. Zabka Polska se concentrează asupra activității de retail, în timp ce Żabka Digital răspunde de construirea ecosistemului digital.
În 2017, Zabka a primit o injecție de capital de la BERD în valoare de până la 25 milioane de euro, fondurile fiind folosite pentru investiții “verzi”. Recent, Grupul Żabka a declarat că își propune să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon.
Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din România au crescut, în trimestrul al doilea al acestui an, cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior, plasând România pe locul al 5-lea în estul Europei în termeni de creștere valorică.