Audi lansează tehnologia PHEV pe SUV-ul Q5
Audi a extins lista de motorizări pentru modelul Q5, introducând un nou propulsor plug-in hybrid (PHEV), dezvoltat de grupul VW pentru toate mărcile sale. Această motorizare contribuie la atingerea țintelor de emisii ale mărcii, deși autonomia sa nu este cea mai competitivă din industrie.
SUV-ul Audi Q5, lansat anul trecut, va putea fi comandat din această vară cu motorizarea PHEV, care promite un consum redus de combustibil și o autonomie complet electrică de 100 km. Anul trecut, noua generație a fost lansată cu motoare clasice cu combustie, precum și cu versiuni mild-hybrid, iar acum sunt disponibile și versiunile hibride plug-in.
Lansarea oficială a versiuni PHEV a fost anunțată sub denumirea e-hybrid quattro, disponibilă atât pe caroseria standard, cât și pe cea Sportback. Acestea pot fi comandate cu două niveluri de putere: 220 kW sau 270 kW, având o nouă generație de baterii cu o capacitate cu 45% mai mare decât modelul anterior, respectiv 25,9 kWh (20,7 kWh net).
Chargerul de bord permite o încărcare cu maxim 11 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare completă durează 2,5 ore. Grupul motopropulsor se bazează pe motorul cu combustie 2.0 TFSI de 185 kW, iar puterea este suplimentată de motorul electric, reducând timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h la 5,1 secunde (pentru versiunea de 270 kW) și 6,2 secunde (pentru versiunea de 220 kW). Viteza maximă anunțată este de 250 km/h.
Șoferii pot selecta modul de conducere între EV și hibrid, modul EV fiind destinat rulării exclusiv în mod electric. De asemenea, șoferul poate alege nivelul de încărcare a bateriei în timpul rulării. Au fost aduse îmbunătățiri și sistemului de regenerare a energiei din frânare, prin opțiunea de selectare a nivelului dorit de către șofer.
Versiunile PHEV ale modelului Q5 vin echipate standard cu suspensie sport, aer condiționat automat pe trei zone, faruri LED plus și stopuri LED pro pe versiunea de top. Pachetul interior S line include scaune sport din piele și piele artificială de culoare neagră, jante aerodinamice și etriere de frână vopsite în roșu.
Prețurile pentru piețele din vestul Europei încep de la 63.400 de euro pentru caroseria standard și de la 65.900 de euro pentru caroseria Sportback. Prețul pentru echiparea de top începe de la 71.800 de euro.
Audi Q5 este produs în Mexic și comenzile vor fi deschise în această lună pe majoritatea piețelor europene, cu livrări planificate pentru toamna acestui an.