Eliminarea testării psihologice pentru profesori stârnește îngrijorare
Președintele Colegiului Psihologilor din România, Edmond Cracsner, a declarat că specialiștii din domeniul psihologiei muncii și organizaționale sunt surprinși de decizia de a elimina testarea psihologică pentru cadrele didactice. Acesta a subliniat că evaluarea psihologică a cadrelor didactice se încadrează în zona psihologiei muncii și organizaționale, iar lipsa acestei evaluări în contextul actual este greu de înțeles.
„În acest secol, în aceste condiții sociale și economice, evaluarea psihologică este scoasă pentru un segment extrem de important din angajații în educație”, a afirmat Cracsner. El a subliniat că reglementările actuale nu sunt satisfăcătoare, iar testarea psihologică nu este bine stabilită în legislația educațională.
Conform legii educației naționale, ar trebui să existe comisii de evaluare formate din medici și psihologi care să realizeze expertiza capacității de muncă a cadrelor didactice, dar un ordin comun al ministrului Educației și al ministrului Sănătății, care să reglementeze acest proces, nu a fost emis până în prezent.
Cracsner a menționat că, potrivit unui ordin existent, evaluarea psihologică ar putea fi realizată în urma unei recomandări din partea medicului de medicină muncii. El a adăugat că orice angajator ar trebui să conștientizeze importanța unei evaluări corecte și profesionale, care ar putea garanta o performanță mai bună a angajatului, cu costuri reduse în raport cu beneficiile.