Plecarea lui Luca de Meo afectează redresarea Renault
Plecarea iminentă a directorului general de la Renault SA, Luca de Meo, pune sub semnul întrebării relansarea fragilă a constructorului auto francez, în condițiile în care consiliul de administrație va trebui să înlocuiască un al doilea senior manager în decurs de câteva luni. Luca de Meo va demisiona pe 15 iulie, ceea ce a dus, luni, la o scădere de până la 8% a cotației acțiunilor Renault la deschiderea bursei de la Paris.
Plecarea lui Luca de Meo vine la câteva luni după demisia directorului financiar de la Renault, Thierry Pieton, care a anunțat că părăsește compania pentru un post la un producător de dispozitive medicale. Demisia CEO-ului reprezintă un pas înapoi pentru un producător de automobile care și-a revenit în ultimii ani, în pofida provocărilor semnificative cu care se confruntă industria auto mondială, inclusiv tranziția incertă la automobilele electrice, escaladarea tensiunilor comerciale și creșterea concurenței din partea constructorilor chinezi.
Luca de Meo urmează să preia conducerea grupului de lux Kering. Enguerrand Artaz, manager de fond la La Financiere de l’Echiquier, a afirmat că aceasta este o veste bună pentru Kering și una proastă pentru Renault, subliniind că ar putea submina strategia companiei. În luna februarie, Luca de Meo le-a spus investitorilor că grupul auto francez lucrează la o nouă strategie pe termen mediu pentru a-și consolida noile oferte, inclusiv Renault 5 electric și SUV-ul Dacia Bigster.
Gama de modele a Renault a fost ‘complet transformată’ în mandatul lui Luca de Meo, conform analistului Stephen Reitman de la Bernstein, care consideră că plecarea CEO-ului este ‘în mod indubitabil o lovitură pentru Renault’. Renault era în criză când Luca de Meo a preluat conducerea companiei, la mijlocul lui 2020, imediat după ce grupul a anunțat pierderi record pentru prima jumătate a anului și planuri de eliminare a aproximativ 15.000 de locuri de muncă.
Chiar și după invazia rusească din Ucraina, care a obligat Renault să se retragă de pe a doua sa mare piață, producătorul auto francez a înregistrat performanțe mai bune decât partenerul de alianță, Nissan. Plecarea lui Luca de Meo ‘lasă Renault fără lider într-un moment în care grupul urmează să comunice un nou plan strategic și o nouă diminuare a alianței cu Nissan’, a declarat Philippe Houchois, analist la Jefferies.
Consiliul de administrație de la Renault intenționează să desemneze un nou CEO înainte de plecarea lui Luca de Meo, la mijlocul lunii iulie. Guvernul francez va participa la procesul de căutare a unui nou CEO, având în vedere că este cel mai mare acționar al Renault, controlând un pachet de 15% din acțiuni.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează, având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors. Grupul se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize – și propune clienților soluții de mobilitate durabile și inovatoare.