Volvo XC70 se pregătește să impresioneze cu o baterie uriașă în clasa PHEV
Volvo a anunțat lansarea unui nou model PHEV, un SUV care va purta numele celebrului XC70. Deși detaliile tehnice sunt limitate în prezent, Volvo a confirmat că autonomia electrică a acestui SUV va fi de aproximativ 200 de km. Noul XC70 va fi lansat pentru prima dată pe piața din China la sfârșitul acestui an, iar ulterior se preconizează extinderea pe piețele internaționale.
XC70 va fi dezvoltat pe noua platformă SMA, dedicată propulsiei hibride plug-in, și va răspunde cererii crescânde pentru vehicule de acest tip, în special în China. Håkan Samuelsson, CEO al Volvo Cars, a declarat: „XC70 marchează intrarea noastră strategică în segmentul hibrid plug-in cu autonomie extinsă, o punte perfectă către electrificarea completă.”
Informațiile preliminare sugerează că versiunea de top a modelului va utiliza o baterie de tip NMC, cu o capacitate de aproape 40 kWh, ceea ce îl va face să aibă cea mai mare baterie echipată pe un automobil PHEV în prezent. Consumul declarat este de 6,5 litri/100 km.
Pentru clienții care caută o variantă mai accesibilă, Volvo va oferi o baterie LFP de 21 kWh, ce va asigura o autonomie de aproximativ 100 km și un consum mediu de 5,8 litri/100 km. Comparativ, cele mai mari baterii utilizate în industria auto pentru modele PHEV includ bateria de 38 kWh de la Range Rover și cea de 35,4 kWh de la GWM Haval.
Inițial, Volvo a estimat o autonomie de „aproape 200 de km”, dar cifrele recente în regim CLTC indică o autonomie de 180 km. Constructorul suedez se concentrează pe maximizarea performanțelor electrice ale modelului, având în vedere competiția cu modelele din același segment produse de mari mărci chinezești, care au autonomii electrice de 130 – 150 km și un total de 1.500 – 2.000 km cu rezervorul plin.
Noul XC70 va fi echipat cu un motor de 1.5 litri, care integrează propulsia electrică și cea termică, dezvoltat de compania Horse, în care Geely a investit, utilizând divizia Aurobay. Acest motor este deja utilizat pe alte modele din grupul Geely, cum ar fi Galaxy L7, Lynk & Co 07 și Lynk & Co 08.
Dimensiunile viitorului XC70 au fost de asemenea dezvăluite, având o lungime de 4,81 metri și un ampatament de 2,89 metri, plasându-se între modelele cu motoare termice și competiția din segmentul D-SUV, unde se regăsesc și modele celebre ale mărcilor germane premium.