Leapmotor își extinde rețeaua de vânzare în Europa
Marca chineză Leapmotor, în care Stellantis a investit 1,5 milioane de euro pentru a prelua distribuția la nivel global, inclusiv în Europa, a înregistrat o expansiune rapidă a rețelei globale de dealeri. Compania a anunțat deschiderea celui de-al 1.500-lea showroom în Hong Kong, marcând un pas important în dezvoltarea sa internațională.
Strategia Leapmotor și a Stellantis este de a intra rapid pe cât mai multe piețe internaționale cu primele sale modele electrice. Leapmotor a deschis centrul de vânzări cu numărul 1.500, ceea ce subliniază angajamentul său față de extinderea pe piețele externe.
Stellantis și Leapmotor au creat o companie de tip joint-venture, Leapmotor International, cu participații egale, care gestionează toate drepturile de distribuție în afara Chinei. Stellantis a achiziționat anterior un pachet de 21% din Leapmotor, pentru 1,5 milioane de euro, având astfel acces la tehnologiile electrice dezvoltate de compania chineză, produse în uzina din Zhejiang.
Leapmotor a intrat pe 30 de piețe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și regiunea Asia-Pacific. Numărul showroom-urilor și service-urilor din afara Chinei a depășit 600, majoritatea fiind localizate în Europa, unde Leapmotor a beneficiat de sprijinul rețelei Stellantis.
În Europa Centrală, Leapmotor a semnat contracte cu distribuitori regionali și rețele de dealeri din Irlanda (Gowan Auto), Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria și Croația (Grupul Emil Frey) și Bulgaria (SFA Automotive LTD). În România, a desemnat dealerul Auto Italia să preia distribuția.
Leapmotor se alătură astfel companiilor auto chineze cu cea mai rapidă creștere și cele mai multe vânzări în Europa, precum MG și BYD. În primele patru luni ale acestui an, Leapmotor a vândut aproximativ 5.000 de vehicule T03 și C10, după ce în 2024, în primul an pe piața europeană, a înregistrat vânzări de puțin peste 1.000 de unități.