Noi reguli de circulație în inima Bucureștiului
Șantierul de la Planșeul Unirii va genera restricții rutiere începând de sâmbătă, 21 iunie, ora 05:00. Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că lucrările vor include refacerea completă a planșeului, pe o lungime de 360 de metri și o lățime de 30 de metri, cu o grosime dublată de la 70 la 140 de centimetri. De asemenea, vor fi înlocuite toate rețelele edilitare și casetele de apă pluvială.
Prima etapă a lucrărilor a început cu o săptămână în urmă, iar acum începe cea de-a doua, în zona Hanului lui Manuc, unde se vor executa săpături și îndepărtarea plăcii de beton prin metode care evită vibrațiile. Această etapă a fost programată pentru a coincide cu încheierea anului școlar, în scopul reducerii disconfortului provocat de restricțiile de circulație. Lucrarea este esențială pentru siguranța structurală a unei zone intens circulate, situată deasupra rețelei de metrou și a râului Dâmbovița, în centrul Capitalei.
„Lucrările s-au înscris pe traiectoria dorită. Am așteptat momentul închiderii circulației pentru a evita disconfortul maxim — școala s-a încheiat, iar traficul este mai redus vara”, a declarat Băluță.
Noi restricții de circulație din 21 iunie
Începând cu 21 iunie, ora 05:00, vor intra în vigoare noi restricții de circulație:
- Șoferii care vin dinspre Universitate pe Bd. Corneliu Coposu către Patriarhie vor circula pe un drum provizoriu cu trei benzi (una dedicată STB) și trotuare amenajate.
- Circulația pietonală către metrou nu va fi afectată.
- Șoferii care vin dinspre Calea Victoriei sau Eroilor nu vor mai putea circula pe Splaiul Independenței (între Piața Națiunile Unite și stația de metrou Piața Unirii 1) și vor folosi o rută ocolitoare prin fața Palatului Parlamentului, pe Bd. Unirii, unde sunt deja amenajate două stații STB temporare.
Băluță a făcut apel la toți șoferii să respecte noua semnalistică rutieră, adăugând că nu vor exista alte restricții de trafic în această etapă, inclusiv în timpul dezafectării fântânilor arteziene, care va începe la 1 iulie.
Stadiul lucrărilor
Lucrările au început deja de o săptămână, iar planșeul din zona Piața Unirii a fost parțial dezvelit. Vor urma lucrări de săpătură și îndepărtare a plăcii de beton prin metode ce evită vibrațiile, „bucată cu bucată”. Băluță a promis o lucrare cu o garanție de 100 de ani, care va aduce un parc îmbunătățit și o infrastructură sigură.
Costurile totale ale proiectului se ridică la 800 de milioane de lei, iar acesta presupune refacerea completă a planșeului, precum și înlocuirea tuturor rețelelor edilitare vechi, inclusiv casetele de apă pluvială.
Băluță a subliniat că se profită de perioada verii, când traficul este mai redus, și a menționat că s-a început cu cea mai neplăcută restricție – închiderea Splaiului – pentru a diminua disconfortul general pe durata lucrărilor.
Pasarelă de legătură între magistralele de metrou?
Referitor la propunerea pentru o pasarelă pietonală subterană între magistralele de metrou, Băluță a precizat că proiectul este doar în discuție și nu există finanțare pentru această lucrare, spre deosebire de celelalte proiecte, unde s-au realizat înțelegeri preliminare cu Ministerul Dezvoltării și PMB.
Obiectivul declarat este de a se interveni o singură dată, complet, pentru a evita alte lucrări și blocaje ulterioare.