Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Citind: Mașinile PHEV, pe cale de dispariție: Constructorii își pun întrebări asupra viitorului acestei tehnologii de propulsie
Distribuie
Notificare Afișați mai multe
Font +/-Aa
Font +/-Aa
Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
Cautare
  • Categorii
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Local
    • Politică
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 jurnaldeconstanta.ro
Economic

Mașinile PHEV, pe cale de dispariție: Constructorii își pun întrebări asupra viitorului acestei tehnologii de propulsie

Ștefan Odobleja
Ultima actualizare: 20/06/2025 19:43
Ștefan Odobleja
Distribuie
11 Min Citire
masinile phev ar putea sa devina istorie dupa ce mai multi constructori si au exprimat rezervele fata de viitorul acestei propulsii 68558f49d592f
Distribuie

Mașinile PHEV, pe cale de dispariție

Propulsia hibridă cu încărcare la priză (PHEV) nu a reușit să capteze un segment semnificativ al pieței auto, în ciuda avantajelor teoretice pe care le oferă, combinând motorul cu combustie și cel electric. Recent, mai mulți oficiali din industria auto au exprimat îngrijorări cu privire la viitorul acestei tehnologii, invocând costurile ridicate și beneficiile reale care nu corespund așteptărilor. Aceasta este cauza pentru care PHEV-urile nu mai sunt preferate, în ciuda investițiilor substanțiale făcute de majoritatea constructorilor auto.

Începând din acest an, mașinile PHEV vor fi supuse unui nou protocol de omologare, care va lua în considerare o frecvență de încărcare a bateriei mai redusă, conform modului de utilizare zilnic observat de Comisia Europeană. Ca urmare a acestor noi reglementări, consumul omologat al acestor vehicule va crește, scăzând astfel atractivitatea lor, în condițiile în care prețurile de listă sunt deja superioare celor pentru automobilele hibride standard. Această situație face ca diferența de cost între FHEV și PHEV să nu mai fie recuperabilă pe durata de viață a vehiculului pentru primul proprietar, ceea ce poate duce la abandonarea acestei tehnologii.

Constructorii auto din Europa și China investesc în extinderea autonomiei electrice a PHEV-urilor, dar această abordare vine cu provocări, precum creșterea greutății și a costurilor de producție. Andrea Carlucci, șeful departamentului de management de produs și marketing pentru Toyota Europa, consideră că o autonomie de aproximativ 100 km este suficientă pentru PHEV-uri și că extinderea acesteia nu este justificată economic. El a subliniat că instalarea unor baterii mai mari în vehicule care nu sunt complet electrice este costisitoare.

Xavier Martinet, CEO-ul Hyundai Europe, a declarat că PHEV-urile, deși contribuie la reducerea emisiilor de CO2, vor deveni irelevante în câțiva ani. De asemenea, Guido Haak, vicepreședinte executiv la Renault, a exprimat o viziune similară, afirmând că avantajele PHEV-urilor vor dispărea dacă noile reglementări le vor face mai puțin atractive.

Publicitate
Ad Image

În prezent, doar Toyota, Renault și Ford oferă atât motorizări full-hybrid, cât și PHEV, iar datele arată că vânzările hibride fără încărcare sunt mai mari decât cele pentru modelele PHEV. Toyota echipează cu PHEV SUV-urile C-HR și RAV4, Renault oferă această motorizare pe SUV-ul Rafale, iar Ford pe Kuga. Alegerea SUV-urilor nu este întâmplătoare, având în vedere că prețul mai mare permite acoperirea costurilor suplimentare asociate bateriilor.

Volkswagen Group a optat pentru PHEV în locul hibridului standard, însă popularitatea acestora rămâne scăzută. De asemenea, Stellantis a adoptat PHEV ca propulsie hibridă de top, dar vânzările nu sunt concludente. Mărcile chineze au început să câștige teren cu PHEV-uri cu autonomie mare, dar și cu sistemele REEV (electric cu range extender), care permit acționarea exclusiv electrică a roților. BMW, care a renunțat anterior la acest tip de propulsie din motive de profitabilitate, este din nou asociată cu REEV. Volvo, parte a grupului Geely, este lider în vânzările PHEV în Europa.

În primele patru luni ale anului, s-au vândut 367.000 de automobile PHEV, cele mai populare fiind Volvo XC60 și VW Tiguan. Deși Toyota nu are succes cu PHEV-urile, deoarece vânzările hibride tradiționale sunt net superioare, grupul japonez nu se grăbește să investească în această tehnologie, având în vedere că emisiile sale de CO2 sunt deja sub limitele impuse de Comisia Europeană.

Schimbări în legislația UE pentru motoarele PHEV

Începând cu acest an, automobilele PHEV vor trebui să respecte standardul Euro 6e-bis, care va deveni obligatoriu pentru toate modelele omologate după 31 decembrie 2025. Acest standard prevede teste ale emisiilor pe distanțe de 2.200 km, față de 800 km anterior, pentru a evalua emisiile medii în condiții de utilizare reală. În plus, se vor modifica limitele temperaturilor de funcționare, iar ciclurile de testare vor include intervale mai mari de rulare cu bateria consumată.

Etapa a doua a Euro 6e-bis, denumită FCM, va intra în vigoare în 2027, stabilind măsurători pentru distanțe de 4.260 km. Această decizie a fost motivată de un studiu care a arătat că emisiile reale de CO2 pentru PHEV-uri sunt de 3,5 ori mai mari decât cele măsurate în laborator, ceea ce sugerează că aceste vehicule nu își valorifică potențialul din cauza încărcării insuficiente.

Știri asemănătoare

Apple readuce la viață sintezele AI pentru știri!

IBM în România: O ascensiune spectaculoasă de 70% în ultimul deceniu cu peste 3.000 de români în echipă!

Ion Iliescu în paginile uneia dintre cele mai prestigioase publicații din SUA: Nu a fost un cuceritor, nici un avid de iubire, nici nu a acumulat averi din fondurile statului. Totuși, pasiunea pentru putere i-a marcat drumul!

„Acțiune decisivă – Televiziunea și radioul național, impuse să difuzeze programe împotriva dezinformării și fraudelor”

Iarna aceasta, stațiunile de schi din Elveția au atins culmile succesului!

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Distribuie acest articol
Facebook Copiază legătură Imprimare
Distribuie
Articolul precedent video psd voteaza sambata daca intra in guvernul bolojan grindeanu portofoliile vor fi impartite pana duminica 68558dcbdf38c PSD se decide sâmbătă asupra intrării în Guvernul Bolojan. Grindeanu: Discuțiile despre portofolii se finalizează până duminică.
Articolul următor spania isi reafirma angajamentul total fata de nato dupa ce a respins cresterea bugetului apararii 685592405cda3 Spania își reiterează angajamentul ferm față de NATO, în ciuda refuzului de a majora bugetul pentru apărare.
Lasa un comentariu Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

indivizii care au atacat cu cutitul trei persoane pe o terasa din tomis nord au fost condamnati 6948830ca1493
Cei care au înjunghiat trei oameni pe terasa din Tomis Nord au primit pedeapsa meritată
22/12/2025
tara piticilor ar putea intra in 2026 in modernizare proiect de aproape 40 de milioane de lei 69487ee11751d
„Transformarea Țării Piticilor: un proiect impresionant de aproape 40 de milioane de lei pentru 2026”
22/12/2025
se reia judecata in dosarul soferitei incepatoare care a sarit cu masina de pe pod unchiul ei a murit 69487be4d61b0
Reîncepe procesul în cazul șoferiței novice care a plonjat cu autoturismul de pe pod: unchiul ei a decedat
22/12/2025
droguri vandute in cluburile din mamaia si in zona unui restaurant din navodari traficanta condamnata si saltata de politisti 694874eb9ad83
Substanțe interzise comercializate în cluburile din Mamaia și în apropierea unui restaurant din Năvodari: o traficantă prinsă și condamnată de autorități
22/12/2025
exclusiv un fost judecator al ccr explica de ce nu e posibil referendumul in justitie anuntat de nicusor dan 69486ba083fea
Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie
21/12/2025
exclusiv conflictul din justitie poate deveni o vulnerabilitate statala avertizeaza fostul consilier prezidential cristian diaconescu 694856730f802
Fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu: „Conflictul din justiție ar putea transforma statul într-o țintă vulnerabilă”
21/12/2025
//

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Articole recente

  • Cei care au înjunghiat trei oameni pe terasa din Tomis Nord au primit pedeapsa meritată
  • „Transformarea Țării Piticilor: un proiect impresionant de aproape 40 de milioane de lei pentru 2026”
  • Reîncepe procesul în cazul șoferiței novice care a plonjat cu autoturismul de pe pod: unchiul ei a decedat
  • Substanțe interzise comercializate în cluburile din Mamaia și în apropierea unui restaurant din Năvodari: o traficantă prinsă și condamnată de autorități
  • Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie

Comentarii recente

Niciun comentariu de arătat.

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Jurnal de Constanta
Pe platforma noastră de știri găsești cele mai noi informații și analize relevante din multiple domenii: politică, actualitate, economie, internațional, lifestyle, sport și călătorii. Jurnaliștii noștri urmăresc în timp real evenimentele importante din România și de peste hotare, oferindu-ți o perspectivă clară, echilibrată și obiectivă, pentru ca tu să fii mereu la curent cu tot ce contează.
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate

© 2025 jurnaldeconstanta.ro

Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?