România, lider în Europa de Sud-Est la cererea de sushi
România ocupă primul loc în Europa de Sud-Est la cererea de sushi în ultimele 12 luni, conform unei analize realizate de o platformă de comenzi și livrări la domiciliu. Dintre toate tipurile de sushi, românii preferă Maki, urmate de Nigiri, Inari, Sashimi și Uramaki. Consumul de sushi a crescut semnificativ, România fiind una dintre cele mai dinamice piețe din regiune pentru acest tip de preparat.
De Ziua Internațională a sushi-ului, sărbătorită anual pe 18 iunie, compania de livrări a prezentat date interesante despre preferințele culinare ale românilor. Pentru al treilea an consecutiv, 14 februarie – Ziua Îndrăgostiților a fost ziua cu cele mai multe comenzi de sushi din România, cu aproximativ 60 de porții pe oră. În 2025, această zi a depășit chiar și zilele de weekend, iar imediat după 14 februarie, românii au comandat cantități semnificative de sushi și pe 8 martie (Ziua Femeii), confirmând că sushi-ul este o opțiune preferată pentru ocazii speciale și nu numai.
Analiza arată că ora 19:00 este momentul de vârf al comenzilor de sushi în România, iar vineri, sâmbătă și duminică sunt zilele cu cel mai crescut consum, înregistrându-se o creștere medie de 21% față de zilele obişnuite din timpul săptămânii. Cele mai multe comenzi de sushi provin din orașele București, Cluj-Napoca, Iași, Brașov și Constanța.
Bucureștiul nu este doar lider la consum, ci și la cele mai mari comenzi. Cea mai mare comandă individuală de sushi din România a fost înregistrată în Capitală, având o valoare de peste 2.300 lei. Tot din București provine și cel mai activ utilizator al serviciilor de livrări, care a comandat peste 400 de porții de sushi în doar 12 luni.
Printre tipurile de sushi, Maki rămâne favorit, o porție din două comandate fiind Maki. Celelalte tipuri preferate sunt Nigiri, Inari, Sashimi și Uramaki. Românii sunt fideli ingredientelor clasice, somonul fiind cel mai popular, urmat de crema de brânză și creveți, folosiți atât în rulouri, cât și în tempura.
Cererea de sushi a crescut cu 21% la nivel global în prima jumătate a acestui an, comparativ cu anul precedent, iar România a avut un aport semnificativ în această creștere. Numărul utilizatorilor care au comandat sushi prin intermediul companiei de livrări a crescut cu 17% la nivel mondial, confirmând tendința de globalizare a acestei delicatese japoneze.