Podul Brăila: Deschiderea Totală a Conexiunii Peste Dunăre
La doi ani de la inaugurare, va avea loc recepția finală a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. După scandalul cu antreprenorul italian și penalități de peste 80 de milioane de lei, autoritățile anunță că, până la finalul săptămânii, se va putea circula complet pe ambele maluri, inclusiv pe drumurile de legătură.
Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a comunicat că verificările vor fi „minuțioase și responsabile”. „Astăzi a început procedura de Recepție la Terminarea Lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila-Tulcea. Acestea vor dura câteva zile iar, în urma deciziei comisiei de Recepție, la sfârșitul acestei săptămâni se va putea circula, inclusiv pe drumurile de legătură, pe ambele maluri ale Dunării,” a declarat acesta.
De la momentul în care podul a fost dat în trafic, au fost înregistrate nu mai puțin de 4 milioane de treceri. Secretarul de stat a efectuat recent o vizită pe șantier, pentru a se asigura că toate zonele și incintele construcției sunt conforme.
Informații Tehnice despre Pod
Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare din România și al treilea din Europa. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. Investiția a presupus amenajarea a 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Podul are o lungime de 1,9 kilometri, cu o deschidere principală de 1120 m și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și 364,6 m pe malul Tulcea.
De o parte și de alta a podului sunt prevăzute două viaducte de acces, fiecare cu o lungime de 110 m. Drumurile de legătură includ o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km, și intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii podului au o înălțime totală de 192 m de la partea superioară a fundației și sunt localizați în apropierea malurilor. Fiecare pilon este construit pe 72 de piloți forați, având adâncimi de 40 metri la pilonul Brăila și 38 metri la pilonul Tulcea.
Tehnologii și Materiale
Pentru construirea podului s-au folosit peste 200.000 de mc de beton armat și 25.000 de tone de oțel beton. Podul este dotat cu un sistem de dezumidificare pentru a preveni coroziunea, iar cablurile sunt izolate și monitorizate. Umiditatea din interiorul tablierului este menținută sub 40% pentru a asigura siguranța circulației.
Structura podului este alcătuită din 86 de segmente de tablier metalic, fiecare având o greutate medie de 250 de tone, realizate la șantierul naval Brăila.
Importanța Strategica a Podului
Podul figurează în cadrul Master Planului General de Transport ca parte a Drumului Expres Focșani– Brăila – Tulcea – Constanța, proiect destinat să conecteze Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.