Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Citind: Podul Brăila: Deschiderea Totală a Conexiunii Peste Dunăre și Momentul În Care Va Fi Operațional pe Ambele Maluri
Distribuie
Notificare Afișați mai multe
Font +/-Aa
Font +/-Aa
Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
Cautare
  • Categorii
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Local
    • Politică
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 jurnaldeconstanta.ro
Local

Podul Brăila: Deschiderea Totală a Conexiunii Peste Dunăre și Momentul În Care Va Fi Operațional pe Ambele Maluri

Ștefan Odobleja
Ultima actualizare: 24/06/2025 08:40
Ștefan Odobleja
Distribuie
5 Min Citire
foto se deschide complet podul peste dunare de la braila cand va fi functional pe ambele maluri 685a3a09a064d
Distribuie

Podul Brăila: Deschiderea Totală a Conexiunii Peste Dunăre

La doi ani de la inaugurare, va avea loc recepția finală a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. După scandalul cu antreprenorul italian și penalități de peste 80 de milioane de lei, autoritățile anunță că, până la finalul săptămânii, se va putea circula complet pe ambele maluri, inclusiv pe drumurile de legătură.

Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a comunicat că verificările vor fi „minuțioase și responsabile”. „Astăzi a început procedura de Recepție la Terminarea Lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila-Tulcea. Acestea vor dura câteva zile iar, în urma deciziei comisiei de Recepție, la sfârșitul acestei săptămâni se va putea circula, inclusiv pe drumurile de legătură, pe ambele maluri ale Dunării,” a declarat acesta.

De la momentul în care podul a fost dat în trafic, au fost înregistrate nu mai puțin de 4 milioane de treceri. Secretarul de stat a efectuat recent o vizită pe șantier, pentru a se asigura că toate zonele și incintele construcției sunt conforme.

Informații Tehnice despre Pod

Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare din România și al treilea din Europa. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. Investiția a presupus amenajarea a 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Podul are o lungime de 1,9 kilometri, cu o deschidere principală de 1120 m și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și 364,6 m pe malul Tulcea.

Publicitate
Ad Image

De o parte și de alta a podului sunt prevăzute două viaducte de acces, fiecare cu o lungime de 110 m. Drumurile de legătură includ o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km, și intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Pilonii podului au o înălțime totală de 192 m de la partea superioară a fundației și sunt localizați în apropierea malurilor. Fiecare pilon este construit pe 72 de piloți forați, având adâncimi de 40 metri la pilonul Brăila și 38 metri la pilonul Tulcea.

Tehnologii și Materiale

Pentru construirea podului s-au folosit peste 200.000 de mc de beton armat și 25.000 de tone de oțel beton. Podul este dotat cu un sistem de dezumidificare pentru a preveni coroziunea, iar cablurile sunt izolate și monitorizate. Umiditatea din interiorul tablierului este menținută sub 40% pentru a asigura siguranța circulației.

Structura podului este alcătuită din 86 de segmente de tablier metalic, fiecare având o greutate medie de 250 de tone, realizate la șantierul naval Brăila.

Importanța Strategica a Podului

Podul figurează în cadrul Master Planului General de Transport ca parte a Drumului Expres Focșani– Brăila – Tulcea – Constanța, proiect destinat să conecteze Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Știri asemănătoare

Tragedie pe podul de la Agigea: Un bărbat luptă pentru supraviețuire în urma unei coliziuni cu un autoturism

Cazinoul din Constanța își deschide porțile! Află prețul biletului și programul de vizitare!

Accident teribil în Văleni: O fetiță grav rănită după impactul cu un TIR, intervenție de urgență din partea elicopterului SMURD

Militarul responsabil pentru ambarcațiunea din accidentul devastator din Golful Musura a fost reținut

Coliziune pe A4 între Agigea și Cumpăna: Elicopterul SMURD ia parte la salvare

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Distribuie acest articol
Facebook Copiază legătură Imprimare
Distribuie
Articolul precedent bursele europene au inchis in scadere pe fondul temerilor geopolitice si al presiunilor din sectorul bancar 685a3717bc49a Bursele europene au încheiat ziua pe o notă negativă, sub impactul anxietăților geopolitice și al provocărilor din domeniul bancar.
Articolul următor primele acte normative adoptate de guvernul bolojan care vor fi atributiile vicepremierilor fara portofoliu 685a3a1466dec „Deciziile inițiale ale guvernului Bolojan: Atribuțiile vicepremierilor fără responsabilități specifice”
Lasa un comentariu Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

tara piticilor ar putea intra in 2026 in modernizare proiect de aproape 40 de milioane de lei 69487ee11751d
„Transformarea Țării Piticilor: un proiect impresionant de aproape 40 de milioane de lei pentru 2026”
22/12/2025
se reia judecata in dosarul soferitei incepatoare care a sarit cu masina de pe pod unchiul ei a murit 69487be4d61b0
Reîncepe procesul în cazul șoferiței novice care a plonjat cu autoturismul de pe pod: unchiul ei a decedat
22/12/2025
droguri vandute in cluburile din mamaia si in zona unui restaurant din navodari traficanta condamnata si saltata de politisti 694874eb9ad83
Substanțe interzise comercializate în cluburile din Mamaia și în apropierea unui restaurant din Năvodari: o traficantă prinsă și condamnată de autorități
22/12/2025
exclusiv un fost judecator al ccr explica de ce nu e posibil referendumul in justitie anuntat de nicusor dan 69486ba083fea
Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie
21/12/2025
exclusiv conflictul din justitie poate deveni o vulnerabilitate statala avertizeaza fostul consilier prezidential cristian diaconescu 694856730f802
Fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu: „Conflictul din justiție ar putea transforma statul într-o țintă vulnerabilă”
21/12/2025
atac cibernetic asupra unor statii de lucru si servere ce apartin apelor romane si a 10 administratii bazinale de apa 694854cc311c7
Ciberatac îndreptat împotriva sistemelor Apelor Române și a zece administrații de gestionare a resurselor de apă
21/12/2025
//

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Articole recente

  • „Transformarea Țării Piticilor: un proiect impresionant de aproape 40 de milioane de lei pentru 2026”
  • Reîncepe procesul în cazul șoferiței novice care a plonjat cu autoturismul de pe pod: unchiul ei a decedat
  • Substanțe interzise comercializate în cluburile din Mamaia și în apropierea unui restaurant din Năvodari: o traficantă prinsă și condamnată de autorități
  • Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie
  • Fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu: „Conflictul din justiție ar putea transforma statul într-o țintă vulnerabilă”

Comentarii recente

Niciun comentariu de arătat.

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Jurnal de Constanta
Pe platforma noastră de știri găsești cele mai noi informații și analize relevante din multiple domenii: politică, actualitate, economie, internațional, lifestyle, sport și călătorii. Jurnaliștii noștri urmăresc în timp real evenimentele importante din România și de peste hotare, oferindu-ți o perspectivă clară, echilibrată și obiectivă, pentru ca tu să fii mereu la curent cu tot ce contează.
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate

© 2025 jurnaldeconstanta.ro

Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?