ASF investește în tehnologie IT pentru asigurarea unei recuperări rapide în situații de criză
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a inițiat o licitație pentru achiziționarea de infrastructură informatică destinată realizării funcțiilor de recuperare în caz de dezastru, contractul fiind estimat la 5,925 milioane de lei, fără TVA.
Prin implementarea acestui proiect, ASF vizează constituirea și operaționalizarea unei infrastructuri informatice de rezervă, care să asigure funcțiile IT de recuperare în caz de dezastru. Această investiție nu este doar o măsură de siguranță, ci reprezintă o componentă strategică de protecție a activității, asigurând continuitate, securitate și conformitate pe termen lung. Astfel, ASF se asigură că poate face față oricărui incident, cu un impact minim asupra operațiunilor și resurselor sale esențiale.
Implementarea infrastructurii informatice este esențială pentru operaționalizarea ulterioară a unui plan de recuperare în caz de dezastru („Disaster Recovery”), având scopul de a asigura continuitatea activității instituției în fața incidentelor majore și a evenimentelor neprevăzute.
Infrastructura informatică a ASF este distribuită în două centre de date, situate în locații fizice diferite, care oferă condiții de securitate fizică, alimentare cu energie, microclimat (condiționare a aerului) și protecție anti-incendiu. Cele două locații sunt interconectate prin două conexiuni de fibră optică („dark fibre”) cu o viteză de transmisie agregată de până la 20 Gbps. Sistemele informatice și aplicațiile software, complet virtualizate, sunt găzduite pe infrastructura principală, localizată în centrul de date al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) din București, iar sistemul de back-up este situat în centrul de date din sediul ASF.
Obiectivele specifice ale implementării sistemului includ:
- a) asigurarea resurselor IT de procesare, stocare și comunicații de date, care permit replicarea datelor din infrastructura informatică principală a instituției, respectiv recuperarea rapidă și preluarea funcționării sistemelor informatice într-o locație fizică alternativă;
- b) implementarea procedurilor și instrumentelor tehnice pentru realizarea replicării datelor și sistemelor informatice, respectiv transferul funcționării acestora în locația de rezervă;
- c) consolidarea cunoștințelor pentru asigurarea unei abordări unitare și eficiente în ceea ce privește protecția și restaurarea datelor și sistemelor informatice pentru personalul ASF implicat în aceste activități.
Ofertele vor fi deschise spre finele lunii iulie, iar contractul va avea o durată de 42 de luni.
ASF a fost înființată în anul 2013 pentru reglementarea și supravegherea piețelor asigurărilor, a pensiilor private, precum și a pieței de capital, contribuind la consolidarea cadrului integrat de funcționare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanți.