H&M depășește așteptările analiștilor cu un profit operațional trimestrial impresionant
Grupul suedez Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat un profit operațional peste estimări în cel mai recent trimestru (martie-mai 2025), un semn încurajator pentru ambițiile directorului general Daniel Erver de a revitaliza marca și a atrage mai mulți clienți.
În perioada martie-mai 2025, H&M a înregistrat un profit operațional de 5,91 miliarde de coroane suedeze (627 milioane de dolari), depășind previziunile analiștilor, care estimau un profit de 5,88 miliarde de coroane suedeze. Marja de profit a fost de 10,4%, în scădere față de 11,9% în aceeași perioadă a anului anterior.
Vânzările din luna iunie sunt prognozate să crească cu 3% în monedă locală, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, când s-a înregistrat un declin de 6%. Acțiunile H&M au urcat cu 7,5% la Bursa de la Stockholm, investitorii salutând datele privind profitul.
Daniel Erver a declarat că ”colecțiile noastre sunt mult mai actuale, mai moderne, avem multe noutăți, iar opinia clienților a fost încurajatoare în acest trimestru”. El a adăugat că taxele vamale americane au provocat ”o situație extrem de turbulentă”, care a dus la majorări de prețuri din partea concurenței pe piața din SUA. H&M se concentrează pe menținerea prețurilor, având în vedere că consumatorii sunt foarte atenți la cheltuieli din cauza incertitudinilor economice globale.
În perioada martie-mai 2025, vânzările s-au situat la 56,7 miliarde de coroane suedeze (5,99 miliarde de dolari), în scădere față de 59,6 miliarde de coroane suedeze în anul anterior, pe fondul aprecierii dolarului. Analiștii anticipau vânzări de 57 miliarde de coroane suedeze.
H&M a precizat că ”monitorizează” evoluțiile comerciale globale pentru a se adapta situației, prin modificări în lanțurile de aprovizionare și a prețurilor. Deși a închis 153 de magazine în anul fiscal încheiat pe 31 mai 2025, rămâne cu 4.166 de locații la nivel global și analizează noi piețe de creștere, având în plan deschiderea primelor magazine în Brazilia în semestrul doi din 2025, precum și în El Salvador și Venezuela, și anul viitor în Paraguay.