Podul de la Brăila își deschide porțile: Conexiunile rutiere și calea ferată devin funcționale începând de mâine!
Vineri, 27 iunie 2025, la ora 10:00, va fi deschisă oficial circulația pe drumurile de legătură ale podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Aceasta include cei 19 kilometri ai drumului Brăila – Jijila, care conectează podul cu județul Tulcea, precum și pasajul CF Brăila – Galați, cu o lungime de 220 de metri.
Deschiderea completă a infrastructurii rutiere reprezintă o etapă esențială în funcționalizarea unui proiect de infrastructură rutieră major, afectat de întârzieri și probleme tehnice. Deși podul a fost inaugurat în iunie 2023, traficul rutier a fost restricționat din cauza blocajelor pe drumurile de acces și a problemelor de calitate ale carosabilului.
În ultimii doi ani, autoritățile au primit numeroase plângeri din partea șoferilor legate de calitatea slabă a asfaltului și lipsa restricțiilor pentru vehiculele de mare tonaj. Aceste dificultăți au fost atribuite rețetei nepotrivite a mixturilor bituminoase utilizate. Lucrările de remediere au început anul trecut, iar un nou pachet de mixturi bituminoase a fost aplicat pe sensul Tulcea–Brăila, urmând aceeași soluție pe celălalt sens, Brăila–Tulcea, în primăvara acestui an.
Proiectul a fost realizat de antreprenorul Webuild, care a solicitat o recepție unitară pentru întregul ansamblu, ceea ce a întârziat deschiderea circulației. Deși lucrările păreau finalizate de mai bine de un an, circulația a fost întârziată din cauza necesității remedierii problemelor constatate.
Deschiderea drumului Brăila – Jijila are o importanță strategică, asigurând o conexiune directă între județele Dobrogei (Tulcea și Constanța) și cele din Moldova, reducând timpul de deplasare între Tulcea și Focșani cu până la 40 de minute. Proiectul Podului de la Brăila, cunoscut și ca „Golden Gate-ul României”, este una dintre cele mai impresionante realizări inginerești din țară, având o deschidere centrală de 1.120 de metri și o lungime totală de 2 kilometri. Cu deschiderea completă a infrastructurii rutiere aferente, podul își va îndeplini rolul de infrastructură-cheie pentru mobilitatea regională și dezvoltarea economică a sud-estului României.