Dacia dezvăluie numele surpriză al noului model electric
Dacia a lansat recent mai multe modele importante, inclusiv noua generație Sandero și Logan, noul Jogger cu motor hibrid, a treia generație Duster și intrarea în clasa C-SUV cu Bigster. Conform lui Denis le Vot, CEO al Dacia, viitoarea mașină electrică a mărcii nu va purta denumirea Spring.
În această toamnă, grupul Renault, inclusiv Dacia, va prezenta un nou plan strategic care va aduce noutăți legate de viitoarele modele. Denis le Vot a devenit cunoscut datorită declarațiilor optimiste despre viitorul Dacia și transformarea mărcii, care a început să lanseze modele mai bine echipate și sofisticate. Ultimul model lansat, Bigster, este considerat crucial pentru Dacia, având un preț competitiv și o lungime de 4,6 metri, cu mult spațiu pentru genunchi și un portbagaj de 600 de litri.
Denis le Vot a menționat că Dacia reușește să mențină prețuri mai mici decât concurența, chiar și cu noi dotări precum scaune electrice, trapa panoramică și cruise control inteligent. Estimările arată că motorul hibrid va fi preferat pentru Bigster, în timp ce cererea pentru tracțiunea 4WD va fi mai mică, spre deosebire de Duster.
Le Vot a confirmat că viitorul model electric, planificat pentru 2026, va contribui la atingerea țintelor de emisii de CO2. Dacia continuă astfel procesul de modernizare și electrificare a gamei sale. „Putem dezvolta o mașină în 100 de săptămâni de la înghețarea conceptului până la începerea producției”, a declarat el, subliniind că numele noului model va fi o surpriză.
Referitor la fabrica din Turcia, le Vot a explicat că Duster și alte modele vor fi asamblate acolo, subliniind că producția nu se va limita doar la Renault, ci va include și Dacia. De asemenea, le Vot a menționat că nu există motive de îngrijorare în fața concurenței din China, datorită modificărilor legislative și vamale.
Dacia își propune să mențină o marjă operațională de 15% până în 2030, în ciuda lansării de mașini mai scumpe. Le Vot a insistat că Dacia nu există fără Renault, beneficiind de pe urma partajării pieselor la prețuri mai mici. În final, el a afirmat că discounturile nu fac parte din principiile comerciale ale mărcii, preferându-se o abordare bazată pe calitate și valoare.
Denis le Vot are 59 de ani și conduce Dacia din 2021, având o mare experiență în cadrul Renault Group, inclusiv coordonând activitatea produselor Dacia în Rusia și conducând afacerea Nissan din SUA.