Toyota Land Cruiser își face intrarea în era electrică cu un sistem de 48 de volți în Europa
Toyota Land Cruiser, unul dintre cele mai cunoscute automobile de off-road din lume, se pregătește să fie electrificat pe piața din Europa pentru a contribui la reducerea emisiilor de carbon ale companiei. SUV-ul va dispune, începând de la sfârșitul acestui an, de o motorizare hibrid cu o arhitectură limitată la 48 de volți, ceea ce înseamnă că va fi un mild-hybrid. Această decizie a fost luată de către conducerea Toyota, care a optat pentru menținerea motorului actual de 2.8 litri, la care se va adăuga un motor electric cu rol de generator și o baterie litiu-ion pentru stocarea energiei recuperate la frânare.
Constructorul japonez afirmă că noul motor va oferi „performanțe mai fluide și mai confortabile atât pe șosea, cât și în off-road”, fără a compromite capacitățile de deplasare în teren accidentat. Noul Land Cruiser, lansat recent după o pauză de 14 ani în care nu a fost introdus un înlocuitor pentru vechea generație în Europa, a primit un design nou, inspirat de liniile moderne ale mărcii, păstrând totuși stilul și proporțiile care l-au consacrat de-a lungul decadelor.
Platforma utilizată de noul Land Cruiser este GA-F, similară cu cea a modelului din SUA, dotată cu cele mai noi tehnologii de asistență, precum Land Tracing Assist și Stabilizer Disconnect Mechanism. Motorul diesel turbo de 2.8 litri, transformat în mild-hybrid pentru a reduce emisiile, rămâne neschimbat în ceea ce privește puterea, având 204 CP și un cuplu maxim de 500 Nm. Motoarele pe benzină vor fi disponibile doar în Europa de Est non-UE, cum ar fi Ucraina, Moldova și Rusia. În SUA, va fi lansat un motor pe benzină de 2.4 litri, cu o putere de 330 CP, același fiind dedicat și pieței din China.
Toyota subliniază că noul sistem hibrid a fost proiectat pentru a fi integrat ușor pe motoarele termice existente, fără modificări semnificative. Componentele sunt concepute să reziste în condiții dure, asigurând menținerea capacităților vehiculului în off-road, inclusiv capacitatea de traversare a unui vad de apă de până la 70 cm. Aceasta a permis utilizarea motorului și pe pickup-ul Hilux. Bateria litiu-ion de 48 de volți are 13 celule și o capacitate de 4,3 Ah (aproximativ 0,2 kWh), fiind proiectată pentru a nu afecta spațiul de încărcare al mașinii și putând oferi un surplus de putere de până la 12 kW și 65 Nm în situații dificile.
Motorul 2.8 litri mild-hybrid va rămâne singurul motor disponibil pe piața din Europa.