ING Bank își restructurează echipa de conducere prin reduceri de personal
ING Groep va implementa o rundă de reduceri de personal, eliminând 230 de posturi din divizia sa de banking en gros. Reducerea se va concentra pe posturile de Directori și Directori Generali din front office, deoarece banca consideră că are „prea multe roluri de nivel înalt”. În urma acestui anunț, acțiunile ING au scăzut cu 1,2%, ajungând la 18,60 euro.
Cu toate acestea, ING va continua să angajeze în domeniile în care trebuie să dezvolte „abilități de specialitate” și își propune să „crească dimensiunea grupului de talente juniori”. De asemenea, banca explorează posibilitatea obținerii unei licențe bancare în SUA, o mișcare care ar putea îmbunătăți accesul său la lichiditatea în dolari americani, dar ar implica o supraveghere mai strictă din partea autorităților americane.
În România, ING Bank a raportat în primul trimestru o creștere a veniturilor de 14,1%, atingând 1 miliard lei, comparativ cu 877 milioane lei în aceeași perioadă a anului precedent. Profitul net a crescut cu 7,8%, ajungând la 374 milioane de lei, iar activele totale au crescut cu 2,8%, la 73,4 miliarde lei.
„În primul trimestru al anului, am reușit să înregistrăm o performanță bună, în ciuda contextului macroeconomic și politic provocator. Am continuat ritmul susținut de investiții în dezvoltarea de produse și servicii noi pentru clienții noștri. De la începutul acestui an, clienții antreprenori au posibilitatea de a deschide contul de companie integral online, fără a mai fi nevoie de drumuri suplimentare la bancă”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.
Depozitele rămân un instrument de interes pentru clienți, înregistrând o creștere de 3,2% (64 miliarde lei), iar produsele de investiții sunt din ce în ce mai accesate. Home’Bank a devenit canalul principal prin care clienții persoane fizice accesează serviciile băncii, 91% din totalul vânzărilor de produse bancare fiind realizat prin ING Home’Bank, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primul trimestru, 98% dintre clienții noi ai ING Bank au deschis relația folosind procesul de înrolare digital.
85% dintre clienții activi preferă aplicația de mobil, aceasta fiind utilizată exclusiv de 9 din 10 utilizatori de Home’Bank. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, logările în Home’Bank au crescut cu 7%, iar aplicația este o parte importantă din rutina zilnică a clienților, cu o medie de 29 de accesări pe lună pentru fiecare client. Cele mai frecvente activități includ verificarea soldului, raportul de tranzacții și plățile. Plățile digitale au o pondere semnificativă, 1 din 2 clienți digitali fiind înrolați în cel puțin una din soluțiile de plată mobile (Apple Pay, Gpay, Garmin Pay), iar 4 din 10 plăți cu cardul fiind realizate cu ajutorul unui dispozitiv mobil.
ING Bank România face parte din ING Group, o instituție financiară internațională globală care oferă servicii bancare pentru peste 38 de milioane de clienți individuali, companii și instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este o bancă universală, oferind produse și servicii pentru toate categoriile de clienți, inclusiv companii mari și mici, instituții financiare, antreprenori și persoane fizice. ING Bank România se distinge ca fiind singura bancă din top 10 bănci locale cu o creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci.