Shein sancționată pentru înșelarea consumatorilor
Autoritatea pentru Concurență din Franța a amendat retailerul chinez Shein cu 40 milioane euro pentru practici comerciale înșelătoare. Instituția responsabilă cu protecția consumatorilor și concurenței a declarat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, care se ocupă de vânzările pentru marca Shein, a indus în eroare clienții în legătură cu reducerile.
Conform reglementărilor franceze, prețul de referință pentru orice reducere trebuie să fie cel mai mic preț oferit de un retailer în cele 30 de zile anterioare ofertei. Shein a încălcat această regulă, neconsiderând ofertele anterioare și, în unele cazuri, majorând prețul înainte de a aplica o reducere.
Autoritățile franceze au afirmat că ancheta a arătat că compania „a înșelat consumatorii cu privire la autenticitatea reducerilor de care puteau beneficia”. Investigarea a fost efectuată pe mii de produse de pe site-ul francez al Shein între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023. Rezultatele au arătat că 57% dintre ofertele promovate nu ofereau, de fapt, un preț mai mic, 19% aveau o reducere mai mică decât cea promovată, iar 11% erau, de fapt, creșteri de preț.
Shein a declarat că agenția antitrust a informat Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) în martie anul trecut cu privire la încălcările legate de prețul de referință și de reglementările de mediu, iar ISEL a luat măsuri corective în următoarele două luni. Compania a menționat că toate problemele identificate au fost soluționate cu mai mult de un an în urmă și că ISEL s-a angajat să respecte reglementările franceze.