Volvo își va deschide porțile în Europa pentru fabricarea automobilelor Polestar
Volvo Cars și Polestar au semnat un acord prin care vor dezvolta și produce mașini împreună în noua fabrică pe care compania suedeză, deținută de Geely, o construiește în Slovacia. Aceasta reprezintă prima dată când Polestar va produce automobile într-o uzină din Europa, ca urmare a înțelegerii cu Volvo Cars. Ambele companii fac parte din grupul chinez Geely, Polestar fiind desprinsă din Volvo cu opt ani în urmă.
Sediul central al Polestar se află în Suedia, în același oraș cu sediul Volvo Cars, însă până acum toate mașinile mărcii Polestar au fost fabricate în China și, din anul trecut, și în SUA, în noua uzină din Carolina de Sud.
Acordul dintre Volvo și Polestar prevede ca producția noului model Polestar 7 să fie alocată uzinei Volvo din Košice, Slovacia, care va începe producția în anul 2027. Înainte de acest moment, fabrica va asambla un model Volvo, cele două utilizând o platformă comună, similară cu cea de pe Volvo EX60.
Polestar 7 va fi un SUV compact cu propulsie exclusiv electrică, având legături cu modelul EX60, de la care va prelua probabil grupul motopropulsor. Printre componentele comune menționate în acord se numără structura de caroserie turnată cu tehnologie mega casting, tehnologia de integrare a bateriei în caroserie cell-to-body, baterii de nouă generație cu densitate mărită, precum și motoare electrice dezvoltate de Volvo. Această colaborare va permite obținerea de economii de scară și beneficii de cost semnificative.
Un alt element comun va fi software-ul utilizat pe noile modele, care este deja implementat pe familia EX de la Volvo, inclusiv EX60 și EX90, precum și pe noul ES90 și pe noul Polestar 3.
„Colaborarea noastră cu Polestar pentru dezvoltarea și fabricarea modelului Polestar 7 subliniază modul în care Volvo Cars și Polestar continuă să valorifice sinergiile pentru a livra eficient mașini remarcabile, construite pentru segmentele noastre distincte de clienți”, a declarat Håkan Samuelsson, președinte și CEO al Volvo Cars. Cele două companii au o colaborare strânsă pe modelele existente ale mărcii premium electrice, Polestar 2 și Polestar 3.
Fabrica din Košice, aflată în prezent în construcție, va fi a treia fabrică Volvo Cars din Europa, după cele din Suedia și Belgia, urmând să formeze un „triunghi european de producție” care acoperă cea mai mare regiune de vânzări. Aceasta va fi proiectată să fie neutră din punct de vedere climatic și să construiască exclusiv mașini electrice, fiind un pilon al strategiei Volvo Cars de a deveni un producător de mașini complet electrice până în 2040.
Investiția Volvo în uzina din Košice se ridică la aproximativ 1,2 miliarde de euro, iar fabrica va fi a cincea de automobile din Slovacia, după cele ale Kia, VW, Stellantis și Jaguar Land Rover. Capacitatea maximă anuală a uzinei va fi de 250.000 de mașini, generând câteva mii de locuri de muncă.