Directorul departamentului de motoare BMW insuflă optimism fanilor: Viitorul motoarelor diesel și pe benzină se conturează!
BMW a adoptat o strategie flexibilă și inteligentă în privința sistemelor de propulsie, în contextul impunerii motoarelor electrice de către autoritățile europene. Cu platforme comune și uzine capabile să alterneze tipul propulsiei în funcție de cererea pieței, precum și cu investiții constante în motorizările pe benzină și diesel, BMW a reușit să-și mențină competitivitatea pe segmentul motoarelor cu combustie, în timp ce a crescut semnificativ vânzările de mașini electrice.
Klaus von Moltke, directorul care coordonează dezvoltarea și producția de motoare pentru BMW la nivel global, a declarat că „dezvoltarea și producția de motoare diesel și pe benzină sunt incluse necondiționat” în strategia companiei privind sistemele de propulsie. El a explicat că „motorul cu combustie este fundația noastră și, de asemenea, finanțează afacerea viitorului.” În ultimii ani, BMW a produs aproximativ 1,2 milioane de motoare cu ardere internă pe an, exportându-le pe piețele globale.
Continuarea dezvoltării motoarelor cu combustie, testarea de noi combustibili pentru compatibilitate, inclusiv HVO 100 pentru motorină, și pregătirea motoarelor pentru standardul de emisii EU7 sunt priorități pentru companie. „Avem o bază puternică de motoare cu ardere internă și, odată cu intrarea noastră în mobilitatea electrică, vom fi, de asemenea, un furnizor important pentru arhitectura BMW Neue Klasse,” a menționat Moltke, subliniind avantajul concurențial dat de flexibilitatea sistemelor de propulsie.
Uzina de motoare din Steyr a început să se specializeze și în propulsoare electrice, ceea ce permite o flexibilitate maximă. O componentă nouă dezvoltată în această fabrică este invertorul, esențial pentru mașinile electrice, care permite transformarea energiei recuperate pentru a fi stocată în baterie. Actualizările aduse acestuia pot crește eficiența cu 40% și reduce greutatea, contribuind la creșterea autonomiei cu până la 30%.
În ciuda acestor progrese, digitalizarea și tranziția la propulsia electrică ar putea duce la o reducere semnificativă a numărului de angajați în viitor. Uzina BMW din Steyr este cea mai mare fabrică de motoare a grupului, având un volum de producție de 5.500 de motoare pe zi, inclusiv diesel și pe benzină, cu 3, 4 și 6 cilindri, estimându-se că în 2024 vor fi produse aproximativ 1,2 milioane de motoare.
În uzina din Steyr lucrează 4.900 de angajați, dintre care 700 în dezvoltare. Aceasta a fost aleasă pentru producția viitoare a modelelor Neue Klasse, iar primul model, iX3, va fi lansat în luna septembrie, fiind deja în producția de pre-serie. Investițiile pentru a susține producția sistemelor de propulsie ale acestui model, precum și ale modelului i3, se ridică la aproximativ un miliard de euro, având o capacitate de 600.000 de unități anual pentru motoare electrice.