Nemulțumiri pe calea ferată: Dificultăți semnalate de români la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au primit numeroase sesizări legate de transportul pe calea ferată, cele mai frecvente plângeri referindu-se la lipsa aerului condiţionat şi la igiena precară a toaletelor. Echipele de control vor verifica aceste reclamaţii, urmând să inspecteze şi câteva staţii pentru a observa condiţiile de călătorie.
Reprezentanţii ANPC au anunţat că, în urma sesizărilor primite, preşedintele Autorităţii, Cristian Popescu Piedone, a dispus controale pe diverse rute feroviare din ţară, în special cele către zonele turistice estivale. Reclamaţiile se concentrează pe condiţiile de călătorie, inclusiv lipsa aerului condiţionat, feronerie blocate şi toalete neigienizate.
„Se impune o atenţie sporită asupra acestor probleme care afectează calitatea şi siguranţa călătorilor. Transportul feroviar devine o opţiune principală pentru deplasările pe distanţe mari, în special pentru a evita blocajele din trafic”, au declarat reprezentanţii ANPC.
Mulţi călători au reclamat, inclusiv pe reţelele de socializare, condiţiile din trenuri în timpul caniculei, fiind raportate temperaturi de până la 50 de grade în vagoane. Cristian Popescu Piedone a solicitat colegilor din întreaga ţară să verifice temperatura din interiorul trenurilor şi să parcurgă unele rute pentru a observa direct cum se desfăşoară călătoria. „Nu trebuie să existe scuze, pe banii consumatorilor. După primele constatări, vom stabili măsurile şi sancţiunile necesare, dacă acestea sunt justificate”, a adăugat el.